نگهداری از تمساح در یک مرکز خرید در غرب تهران +عکس

© AP Photo / Desmond Boylanویدئوی حمله تمساح به رام کننده در تایلند
ویدئوی حمله تمساح به رام کننده در تایلند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با انتشاری تصاویر و واکنش‌ها به نگهداری یک تمساح کوچک در پاساژی در تهران، سازمان حفاظت محیط زیست به این موضوع ورود کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در چند روز اخیر تصاویری از یک تمساح در حوضچه‌ای کوچک در مرکز خرید "اپال" در غرب تهران در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است و به دنبال آن سازمان حفاظت محیط زیست به این موضوع واکنش نشان داد و عنوان شد این مسئله بررسی و پیگیری خواهد شد.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

این تمساح که سال‌های گذشته در مرکز خرید "کیش" در نزدیکی میدان تجریش قرار داشت و به دلیل نامناسب بودن شرایط به باغ گل "کنتیا" در ولنجک انتقال داده شد، اکنون در یک غرفه فروش گل و گیاه و حیوانات واقع در پاساژ "اپال" مشاهده شده است و در فضای بسیار کوچکی نگهداری می‌شود که این فضا حتی برای تحرکش نیز کافی نمی‌باشد.

محمد کرمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران نیز ضمن اشاره به اینکه این تمساح متعلق به شرکتی است که از سال‌های گذشته مجوز خرید و فروش و نگهداری گونه‌های خزندگان را دریافت کرده است و حدود پنج تا شش سال سابقه فعالیت در این زمینه را دارد، در این رابطه گفت: «در حال پیگیری این مسئله هستیم است تا علت انتقال تمساح به این مرکز خرید مشخص شود.»

کاربران بسیاری در واکنش به این اتفاق عنوان می‌کنند تمساح، پت یا وسیله‌ی زینتی نیست بلکه یک موجود زنده است که نیاز دارد در زیستگاه خودش زندگی کند ضمن اینکه نگهداری تمساح به این شکل، به حیات وحش صدمه می‌زند. کاربرانی که این اقدام را محکوم می‌کنند معتقدند برای افرادی که دست به چنین کارهایی می‌زنند جنبه بیزینسی موضوع اهمیت بیشتری دارد. این کاربران بر این باورند حامیان محیط زیست باید با راه انداختن پویش‌های مختلف در حمایت از حیوانات و حفظ محیط زیست گامی موثر بردارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала