واکنش مجری ماه عسل نسبت به خودکشی کودک کار +ویدئو

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مجری ماه عسل نسبت به خودکشی کودک کار +ویدئو
واکنش مجری ماه عسل نسبت به خودکشی کودک کار +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احسان علیخانی در برابر حمله‌هایی که به علت خودکشی کودک کار به او شده بود از خود دفاع کرد!

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا خبر دردناک خودکشی جوانی که در زمان کودکی به عنوان نماینده کودکان کار میهمان برنامه ماه عسل بوده است، شبکه‌های اجتماعی را پر کرده است. در این میان بسیاری از چهره‌های معروف و کاربران در واکنش به این خبر متاثر شده و احسان علیخانی را سرزنش کردند و به خاطر عدم حمایت از رضا از او انتقاد کردند.

عده‌ای از افراد مشهور عنوان کردند که احسان علیخانی از این کودک برای خود پلی ساخت و برنامه خود را جلو برد و در نهایت با امیدوار کردن او از او حمایت نکرد و همین امر سبب خودکشی او شده است. بعضی نیز بر این عقیده هستند که علیخانی فقط افراد ضعیف را به جلو دوربین برد و آنها را تحقیر کرد.

 

در نهایت احسان علیخانی با انتشار پستی درباره رضا به این حملات واکنش نشان داده و از خود دفاع کرد. او عنوان کرد که "درد اینجاست که "درد" را نمی‌توان به کسی حالی کرد! درباره رضا، حضورش در ماه‌عسل، خبر خودکشی‌اش و این خبر غمناک و تلخ... خبري شوكه‌كننده و اين ميزان سنگين برای همه ما كه او را ديده بوديم و از دلش خبر داشتيم...
رضا ۷ سال پیش مهمان ماه‌عسل شد. وقتی قرار شد موضوع کودکان کار، برای اولین‌بار در تلویزیون مطرح شود، رفقای جمعیت امام‌علی که در زمینه بچه‌های کار فعالیت می‌کردند و دنبال تحصیل و آموزش‌شان بودند، گروه ما را با تعدادی از این بچه‌ها آشنا کردند، مستندی ساخته شد و بچه‌هاي جمعيت، با كسب اجازه از خانواده‌ها، تعدادي از بچه‌ها را به برنامه آوردند تا همه -تاکید می‌کنم همه دردهای زیر پوست شهر را ببینیم و کاری بکنیم؛ چه، کسانی که مسئولیت قانونی دارند و چه انسان‌هایی که از دستشان کاری برمی‌آید."

احسان علیخانی ادامه داد که " رضا جمله معروف "آرزویی ندارم چون وقت نكردم بهش فكر كنم" را در برنامه گفت. همه ديدند و آن روز، تعداد زيادی پيگير كمک و ياري او و امثال او شدند و رضا را پيدا كردند.
چند روز بعدش، مهمان ويژه‌برنامه عيد فطر شد و گفت آرزو دارم از اين محله برويم. مهدی رحمتی و حنيف عمران‌زاده با مردانگی، فراهم كردن خانه جديد را تقبل و خانه‌اي براي رضا و خانواده‌اش رهن كردند. اينكه چرا بعد از حدود یک سال با شكايت اهالي محل، مجبور به ترک آن خانه شدند بماند؛ كه دردی بزرگتر است!

رضا با بچه‌هاي خانه ايرانی لب خط كار مي‌كرد با كلي آرزوي جديد و عشق، تا مادرش به طور ناگهانی از دنيا رفت و او دچار شوك و غمی سنگين شد. دو بار دست به خودكشی زد و خانه ايرانی لب خط، رضا را كامل تحت‌نظر مددكار و روانشناس قرار داد و او قول داده بود هر وقت فكر خودكشی به ذهنش خطور كرد با مددكار صحبت كند. دوباره رضا شروع كرد به درس‌خواندن و تمرين تئاتر. حتي بازي در چند تئاتر در خانه لب خط و كار كردن تا جايي كه خودش دستگاهی بخرد و درآمدی بهتر داشته باشد.

رضا ازدواج كرد؛ در سن كم و با دختری كم‌سن‌تر و باز بحرانی جديد برای او. عكس‌های رضا در زمين فوتبال و اجرای تئاتر و محل كار، نشان مي‌دهد كه عشق و اميد به آينده در او زنده بود تا... البته هنوز مراجع قانوني علت فوت را رسما اعلام نكرده‌اند.
به دلايل حفظ حريم خصوصی و اخلاق، حتي رفقاي خانه ايراني لب خط هم نمی‌توانند از مشكلات رضا و پيرامونش حرفي بزنند و بايد در اين داغ، شريك شد و گريست. چقدر در آن سالها تحت فشار بوديم كه چرا اینقدر تلخ و غمگين شده برنامه؟! چرا از درد و رنج مي‌گویید؟! رفقا ميی دانيد چقدر بچه‌هايی شبيه رضا در همين شهر زندگی می‌كنند.

بسیاری از کاربران معتقدند که شخصی مانند احسان علیخانی پیش وجدان خود آسوده است چرا که هر چه در توان داشت برای این جوان انجام داد اما وای به حال افرادی که در خانه خود نشستند و کاری نکردند که هیچ و مدام به افرادی مانند علیخانی خرده گرفتند.
بعضی از کاربران نیز عنوان کردند که چون افراد جامعه دستشان به مسئولین نمی رسد تا از آنان انتقاد کنند این مجری را سیبل حملات خود می کنند. در مقابل بعضی از کاربران معتقدند که برنامه هایی مانند ماه عسل حالت شو دارد و فقط برای نشان دادن مشکلات جامعه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала