حواشی پیامک تشویقی شرکت برق به مردم برای کاهش مصرف انرژی +عکس

© Fotolia / Tanushaحواشی پیامک تشویقی شرکت برق به مردم برای کاهش مصرف انرژی +عکس
حواشی پیامک تشویقی شرکت برق به مردم برای کاهش مصرف انرژی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت برق با ارسال پیامک، مشترکان برق و گاز را به استفاده بهینه و پوشیدن بیشتر لباس در روزهای سرد زمستان دعوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تصویری از پیامک ارسالی شرکت برق به مشترکان، در فضای مجازی منتشر می‌شود که واکنش‌های متفاوت کاربران را به دنبال داشته است. در این پیامک آمده است: «مشترک محترم؛ یک لباس بیشتر می‌پوشم، یک درجه دمای اتاقم را کمتر می‌کنم، نمی‌گذارم یک هموطن بی‌ برق و گاز بماند. شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ»

این پیامک به دنبال توصیه و صحبت‌های عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که در یک گفت‌‌و‌گوی خبری عنوان کرد مردم در رختخواب لخت شوند و در اتاق نشیمن لباس بپوشند، و همچنین خاموشی‌های اخیر کرج، گرگان، رشت، بجنورد و همینطور تهران، برای مشترکین ارسال شده است.

بسیاری از کاربران در واکنش به این پیامک عنوان می‌کنند درست است که فرهنگ اسراف در ایران به وفور دیده می‌شود و باید برای مصرف صحیح و بهینه انر‌ژی آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی کرد اما این اتفاق زمانی عملی خواهد شد که مسئولان تافته جدا بافته نباشند که از یک سو مردم را به لنگ بستن و نان خشک دعوت کنند و از سوی دیگر خود و فرزندان‌شان با زندگی‌های لاکچری در مهمانی‌های خارج از کشور حضور پیدا کنند و تشویق شوند.

کاربرانی نیز با اشاره به مزرعه‌های بیت کوین عنوان می‌کنند مصرف بالای برق به علت استخراج بیت کوین می‌باشد که در ایران تعدادشان کم نیست و باید این مزارع شناسایی و جمع‌آوری شوند.

جمعی از کاربران عنوان می‌کنند برق و گاز ایران به صورت مجانی و یا با قیمت ارزان به خارج از کشور صادر می‌شود و مردم این کشور خود برای مصرف انرژی با بحران روبرو شده و از این نعمت بی‌بهره می‌شوند. این کاربران معتقدند باید صادرات گاز و برق، مدیریت شود تا به علت این کمبودها نیروگاه‌ها به سوخت مازوت روی نیاورند و نفس کشیدن برای مردم از چیزی که هست سخت‌تر شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала