انتقاد کاربران از حرکات عجیب بازیگر ایرانی در برنامه شب های مافیا +ویدئو

CC0 / / Mafia
Mafia - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حرکاتی از بازیگر شب های مافیا که کاربران آن را توهین به ناشننوایان قلمداد کردند!
به گزارش اسپوتنیک، تکه ویدئویی از یکی از برنامه های شبکه خانگی ایران به نام شب های مافیا در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن بازیگران این برنامه به شکل ناشنوایان صحبت می کند. این ویدئو سبب شده است تا برخی از افراد آن را تمسخر معلولین بدانند و با واکنش کاربران روبرو شده است.
ماجرا از این قرار است که برنامه ای در شبکه های خانگی پخش شده است که در آن بازیگران با هم به بازی مافیا می پردازند. در اواسط بازی، روانپزشک بازی دستور ساکت کردن هومن حاجی عبداللهی را داد و این بازیگر که باید سکوت می کرد سئوالات خود را با حالات و صدایی عجیب و به شکل ناشنوایان پرسید که سبب خنده مجری و دیگر شرکت کنندگان این بازی شد. عده ای از کاربران این حرکت را به نوعی تمسخر ناشنوایان برداشت کرده و از آن انتقاد کردند.
عده ای از کاربران معتقدند که سرگرم کردن و خنداندن سایرین با تقلید از حالات جسمی، روانی و گفتاری افراد دارای معلولیت، تمسخر و تحقیر آنان است.
به گفته این دسته از کاربران، پیامدهای سوء این دسته از حرکات، تاثیر منفی در میان معلولان و خانواده آنان، طرد و انزوا و ترویج تمسخر معلولان با تقلید معلولیت می باشد. گروهی از کاربران بر این عقیده هستند که هنرمندان باید بیشتر در رفتار و حرکات خود دقت کنند چرا که به نوعی الگوی جامعه محسوب می شوند.
گروهی دیگر از کاربران معتقدند که این بازیگر قصد تمسخر نداشت فقط برای اینکه طبق قواعد بازی نمی توانست صحبت کند این صداها و حرکات را از خود درآورد و راهی جز این نداشت چرا که اگر از قوانین پیروی نمی کرد، از بازی اخراج می شد. این دسته از کاربران معتقدند که بر اساس بریده ی ناقص قصاوت کردن جایز و عاقلانه نیست.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала