چگونه مراقب امنیت منزل خود باشیم؟

© Depositphotos.com / Photographee.euچگونه مراقب امنیت منزل خود باشیم؟
چگونه مراقب امنیت منزل خود باشیم؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانه مکان امن هر شخصی است و اکثر افراد با ارزش ترین وسایل خود را در خانه نگهداری می کنند.

اما نگه داشتن چنین لوازمی در خانه نیاز به مراقبت دارد مخصوصا زمانی که در سفر هستید و فاصله شما از خانه دور است یا در تاریکی شب که سارقان شروع به کار می کنند.

بسیاری از افراد برای نگهداری و مراقبت از چنین خطراتی از دوربین مداربسته یا دزدگیر استفاده می کنند که امروزه با پیشرفت زیادی روبرو هستند. بشر پیشرفت می کند و حتی شیوه سرقت و دزدی نیز در حال تغییر است به همین دلیل باید ابزاری با ایمنی بالا برای پیشگیری از خطر سرقت تولید شود تا بتوان با امنیت بیشتر به زندگی پرداخت. با دوربین مداربسته می توان رفت و آمد افراد را زیر نظر داشت و دزدگیر نیز ورود و خروج غیر منتظره و ناآشنا را اطلاع می دهد تا امنیت خانه، مغازه یا حتی خودروی شما فراهم شود. گزارش تهیه شده مربوط ویژگی ها و قابلیت هایی است که به دست بشر برای بالا بردن امنیت شما ساخته شده، که به بررسی آن می پردازیم.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته وسیله ای است امنیتی _ نظارتی برای حفظ و کنترل مکان مورد نظر شما که طی سال های اخیر توسط کمپانی ها در کشور های مختلف جهان، با کیفیت و قابلیت های متنوع و کاربردی با حفظ تکنولوژی روز جهان و در راه تلاش برای ساخت دنیایی امن تولید، و به بازار عرضه شده است.

انواع دوربین مداربسته

در حال حاضر دوربین مدار بسته به دسته بیسیم و سیمی تقسیم می شود و کاملا مشخص است که دوربین های سیمی اطلاعات را از طریق کابل برای گیرنده که همان دستگاه DVR است، ارسال می کنند و در محیط هایی که امکان کابل کشی دارند مناسب تر است  اما دوربین های بیسیم، نیازی به کابل ندارد و تنها برای داشتن منبع تغذیه و اتصال به برق احتیاج به کابل دارند. دوربین های مداربسته به دو نوع دیگر آنالوگ و تحت شبکه یا اصطلاحا IP نیز تقسیم می شوند که نحوه ارسال اطلاعات در آن ها متغیر است اما دوربین آنالوگ سال هاست که منسوخ شده و کاربردی ندارد، دلیل آن هم کیفیت پایین تصاویر بوده است.  دوربین تحت شبکه نیز اطلاعات را از طریق پروتکل شبکه انتقال می دهد و اصطلاحا به این دوربین، شبکه، وای فای و آی پی ( IP ) گفته می شود.

قابلیت های دوربین مداربسته در حال حاضر

دوربین مداربسته جزء لوازمی است که روز به روز در حال پیشرفت و تکامل است. می خواهیم در این قسمت به ویژگی هایی که یک دوربین را خاص و کاربردی می کند بپردازیم. دوربین مداربسته با اتصال به اینترنت می تواند به صورت برخط و آنلاین اطلاعات را ذخیره کند یا برای گیرنده بفرستد همچنین علاوه بر دستگاه های ذخیره اطلاعات ( DVR و NVR ) می توان از هارد با حجم های مختلف برای ذخیره سازی استفاده کرد یا اگر نیازی به فضای زیاد ندارید میتوانید کارت SD  را با حجم های مختلف در دستگاه هایی که این امکان را دارند، قرار دهید. کیفیت تصاویر در دوربین های مدار بسته متفاوت است و کیفیت اکثر آن ها پیکسلی است. شما بر اساس محل نصب دوربین می توانید کیفیت و جنس مناسب را انتخاب کنید و شرایط آب هوایی عامل مهمی است که در انتخاب جنس دوربین تاثیر می گذارد ؛ هر چه آب و هوا بهتر و رو به خشکی باشد مثل منزل یا اداره، خرید دوربین با جنس ظریف تر ایرادی نخواهد داشت اما اگر برای محیط های بیرونی که امکان ضربه خوردن و یا بارش باران و برف در آن وجود دارد  دوربین می خواهید، بهتر است با کیفیت بهتری آن را تهیه کنید. میزان چرخش دوربین و دید مناسب آن از ویژگی هایی است که در خرید تاثیرگذار است. شما می توانید با در نظر داشتن نکات مهم، خریدی آسان داشته باشید.

دزدگیر اماکن

سیستم اعلام خطر یا دزدگیر برای اماکن و خودرو بکار می رود و وظیفه اعلام هشدار در زمان ورود غیر منتظره یا باز کردن درب بوسیله شکستن یا ضربه زدن به آن را دارد. دزدگیرها بوسیله صدای آژیر اعلام خطر می کنند اما امروزه از طریق ارسال پیامک یا تماس اضطراری نیز این کار را انجام می دهند. این سیستم نیز مانند دوربین می تواند بیسیم یا سیمی باشد و همچنین قابلیت قرارگیری سیم کارت در آن وجود داشته باشد که به راحتی به اینترنت متصل شده تا در جایی که نیاز است اعلام خطر کند، به مشکلی  برنخورد.

دزدگیر مناسب

همانطور که گفته شد دزدگیر اماکن به روش های مختلف می تواند اعلام هشدار و خطر کند و در خرید، این بستگی به شما دارد که چگونه با این سیستم کار راحتی دارید ؛ با صدای آژیر یا ارسال پیام و تماس اضطراری اما دستگاه هایی نیز وجود دارند که همه روش ها را بکار می گیرند. به طور کلی در خرید باید به جنس و کیفیت، برند و گارانتی محصول دقت کنید دزدگیر اماکن و دوربین مداربسته نیز از همین محصولات هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала