پروژه ایران مال گرانتر از وسع برخی از ثروتمندان جهان +ویدئو، عکس

© Photo / IRNAبازار بزرگ ایران‌مال در تهران
بازار بزرگ ایران‌مال در تهران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک‌آینده پروژه ایران‌مال را به قیمت پایه ۸۵ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۳.۴ میلیارد دلار برای فروش گذاشته است!

به گزارش اسپوتنیک، بانک آینده بر روی پروژه ایران مال قیمت گذاری انجام داده و آن را به فروش گذاشته است.

بانک آینده درصدد است که صد درصد سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال را از طریق مزایده به شکل نقد و اقساط بفروشد. این آگهی توسط بانک آینده درحالی منتشر شده که پیش از این نیز بحث واگذاری ایران‌مال مطرح بود.

گفته شده است که ایران‌مال گران‌تر از جیب برخی از ثروتمندترین سلبریتی‌های جهان می باشد.
این پروزه براساس داده های فوربز و در بررسی های انجام شده، معادل ۳.۴ میلیارد دلار بوده که بیشتر از دارایی ۸ شخصیت مشهور جهانی شامل کانیه وست و دونالد ترامپ هر کدام با ۳.۱ میلیارد دلار، برنی سندرز با ۲.۵ میلیارد دلار، مایکل جردن با 2.2 میلیارد دلار، کریستیانو رونالدو و جی کی رولینگ هر کدام با یک میلیارد دلار، مدونا با ۸۵۰ میلیون دلار و برد پیت با ۵۰۰ میلیون دلار می شود.

گفته شده است که ایران‌مال یا بازار بزرگ ایران یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیاست که در غرب تهران ساخته شده‌است. این مجموعه با کاربری تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی افتتاح شده‌است. همچنین این مجموعه دارای ۲ هتل پنج ستاره است. ایران‌مال در نزدیکی دریاچه چیتگر در منطقه ۲۲ تهران واقع شده‌است. ساخت این پروژه با زیربنای ۱٬۷۱۰٬۰۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار، سال ۱۳۹۰ آغاز گردیده و بودجه صرف‌شده برای این مجموعه ۲۲ هزار میلیارد بوده و دارای تخلفاتی مربوط به نوع کاربری، پارکینگ و پروانه ساختمانی می‌باشد. همچنی گفته شده است که ایران مال بابت تخلفات خود ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه به حساب شهرداری واریز کرده‌است.

بعضی از کاربران با نگاه طنزگونه عنوان کردند که یعنی اگر برد پیت، رابرت دنیرو، مایکل داگلاس، تام هنکس، تام کروز، شان کانری، مل گیبسون، شاهرخ‌خان و جک نیکلسون به عنوان پولدارترین بازیگرها پولشان را هم بگذارند، نمی‌توانند ایران‌مال رو بخرند و باید از هاشم اگزوز ساز هم پول دستی قرض کنند.

عده ای از کاربران معتقدند که این پروژه بسیار زیبا و بزرگ است و آینده موفقی دارد.

بعضی از کاربران نیز این خبر را تکذیب کردند و عنوان کردند که ایران مال بفروش گذاشته نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала