می دانید چرا نمی توان از یک ماسک چند روز پشت سرهم استفاده کرد؟

© AFP 2023 / Peter Parksمی دانید چرا نمی توان از یک ماسک چند روز پشت سرهم استفاده کرد؟
می دانید چرا نمی توان از یک ماسک چند روز پشت سرهم استفاده کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماسک در صورت استفاده از آن به مدت چند روز متوالی تبدیل به "کمپرس مرطوب" می شود.

به گزارش اسپوتنیک، یلنا بلووا ، پزشک بیماری عفونی ضمن بیان این مطلب می گوید:  "مردم اکنون راحت ترین راه را برای خود انتخاب کرده اند.  آنها یک ماسک قابل استفاده مجدد خریداری می کنند و آن را برای یک روز ، دو روز، سه روز و حتی یک هفته به صورت می زنند. استفاده از ماسک های یکبار مصرف و استفاده صحیح از آنها برای سلامتی مناسب تر است".

به گفته وی ، اگر شخصی در ریه های خود مشكل دارد ، بهتر است گزینه های پیشرفته تر ماسک  با دریچه ،و با فیلتر را خریداری كنید. وی افزود: "آنها به افرادی دچار مشكلات ریوی امکان می دهند تا آرام تنفس كنند و استفاده از این ماسک ها بهتر است."

 نمایشگاه ماسک های طبی ژاپنی در یوکوهاما - اسپوتنیک ایران
نمایشگاه ماسک های طبی ژاپنی به روایت تصویر

به نوبه خود پروفسور نیکولای مالیشف، متخصص روس دیگر بیماری های عفونی گفت ماسکی که فرد برای مدت طولانی از آن  استفاده می کند، آلودگی ها را جمع می کند.

وی گفت: "اولا ، شما خودتان روی آن نفس می کشید  . این ماسک  کثیف  و خیس می شود. همچنین افراد دیگر ابه روی  شما سرفه و  عطسه می کنند ، و شما اگر در طول روز ماسک تان را عوض نکنید، این آلودگی ها را  جمع می کنید . اگر در طول روز ماسک تان را عوض نکنید،  مقدار زیادی از آلودگی ها هم آلودگی باکتریایی و هم آلودگی ویروسی روی آن می نشینند.. بنابراین ، لازم است ماسک خود را کنیم."

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس امسال شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به تمام  کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی از مبتلایان دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала