گلایه مجری ایرانی از نامهربانی ایرانیان با مردم افغانستان +ویدئو، عکس

© AFP 2023 / Wakil Kohsarافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بخشی از گفت‌و‌گوی اخیر محمد دلاوری مجری تلویزیون ایران در مورد کم لطفی ایرانیان به مردم افغانستان با انتقاد کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بخش‌هایی از گفت‌و‌گوی تلویزیونی محمد دلاوری مجری تلویزیون ایران در فضای مجازی منتشر می‌شود که با انتقادات کاربران بسیاری همراه شده است. وی در این گفت‌و‌گو با عشق از میهنش ایران سخن ‌گفت و حرف‌های خوب را با بغض عنوان کرد. او علاوه بر اینکه از ایران صحبت کرد به موضوع فرزندآوری و تفاوت آن در ایران و اروپا، اشاره کرد و بخشی از صحبت‌هایش را نیز به افغانستان و مردم این کشور اختصاص داد و در ادامه‌ی این صحبت‌ها گفت: «ما ایرانی‌ها نسبت به افغانستانی‌ها مهربان نبودیم.»

جمعی از کاربران ایرانی نسبت به این ویدئو واکنش نشان دادند. کاربران عنوان می‌کنند برای آنها قابل درک است که یک ایرانی این چنین میهن‌دوست باشد و وقتی از کشورش صحبت می‌کند نتواند بغض خود را فرو برد. این کاربران ضمن اینکه از علاقه و نگرانی خود به کشورشان ایران می‌گویند، عنوان می‌کنند ایران سال‌هاست که به افغان‌ها اجازه اقامت داده است و اگر از یک نفر برخورد بدی مشاهده می‌شود دلیل نمی‌شود آن را به همه‌ی مردم یک کشور نسبت داد.

برخی از کاربران اما عنوان می‌کنند تعداد ایرانیانی که نژداپرست هستند و به دید تحقیر به دیگران نگاه می‌کنند کم نیستند اما همه‌ی آدمیان قابل احترام هستند و باید این مسئله بیشتر در کشور ایران فرهنگ‌سازی شود.

گروه دیگری از کاربران به موضوع تفاوت در حمایت جوامع مختلف در زمینه فرزندآوری اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند در شرایط نابسامان اقتصادی و با وجود مشکلات معیشتی فراوان در ایران در صورتی که زیرساخت‌های فرزندآوری فراهم نشده است چگونه خانواده‌های ایرانی می‌توانند به فرزند دار شدن در این شرایط فکر کنند.

کاربرانی نیز ضمن اشاره به کاهش جمعیت کشور ایران، عنوان می‌کنند بسیاری از مجریان تلویزیون ایران فقط شعار می‌دهند و شرایط مردم را درک نمی‌کنند و تنها متناسب با نیاز جامعه بدون در نظر گرفتن سایر مسائل صحبت‌های خود را به سمت و سوی خاص جهت می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала