معرفی 10 کتاب پرفروش برای کودکان

© Fotolia / Tyler Olsonمعرفی 10 کتاب پرفروش برای کودکان
معرفی 10 کتاب پرفروش برای کودکان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاید معرفی 10 کتاب پرفروش برای کودکان، کار چندان ساده‎ایی نباشد.

اما به جرات می‎توان گفت در بین آنها برخی از کتاب‎ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند. این کتاب‌ها چنان جذاب و هیجان‌انگیز هستند که بزرگسالان نیز برای مطالعه آنها اشتیاق دارند. کتاب کودکان بر اساس سن و سال آنها به چاپ می‎رسد. معمولا برای نشان دادن این موضوع از حروف الفبا استفاده می‎کنند.

شازده کوچولو

اگر تاکنون، شازده کوچولو را مطالعه نکرده‎اید، وقت آن رسیده است که به سراغ آن بروید. داستانی که با تنهایی، عشق و سفر آغاز می‎شود. " آنتوان دوسنت اگزوپری"، نویسنده کتاب، مفاهیم عمیق زندگی و حتی می‎توان گفت عرفانی را با  زبانی بسیار ساده و در عین جذاب بیان کرده است. نسخه‎های ترجمه شده متعددی از این کتاب داستان، وجود دارد، اما می‎توان گفت ترجمه "احمد شاملو" بسیار گیرا و روان است.

شازده کوچولو، در سیاره کوچک خود تنها زندگی می‌کند. صبحی از خواب برمی‌خیزید و متوجه روییدن گل سرخی در سیاره خود می‎شود. او برای اولین بار عشق را تجربه کرده و عاشق گل سرخ می‎شود. اما گل سرخ مغرور است و عشق پاک او را نمی‌پذیرد. بی‌اعتنایی گل سرخ سبب می‎شود تا شازده کوچولو، از سیاره خود مهاجرت کند. او در طی سفر از هفت سیاره عبور می‎کند. در هر سیاره با شخصیت‎های متفاوتی روبرو می‎شود. در سیاره اول به پادشاهی می‎رسد که می‌خواهد همه، در خدمت او باشند. سیاره هفتم زمین است. گویی همه شخصیت‌هایی که در شش سیاره قبلی دیده بود، در زمین جمع هستند. جالب‌تر از آن این است، که زمین پر از گل سرخ است... .

زنان کوچک

"زنان کوچک " رمان بلندی است اثر "لوییزا می الکات".  داستان،  زندگی چهار خواهر را روایت می‎کند که در نبود پدر سعی می‎کنند خانواده حفظ شود. نویسنده در طی شخصیت‌های داستان سعی دارد تا مفاهیم عمیق و باارزش زندگی را بیان کند. عشق، تلاش، صداقت، صبر، وفاداری، شادی و ... در سراسر داستان دیده می‎شود. نکته مهم در " زنان کوچک" این است که خانواده و روابط خانوادگی به عنوان مهمترین اصل معرفی شده است.

آلیس در سرزمین عجایب

داستان " آلیس در سرزمین عجایب " نوشته " لوییس کارول"، با یک سفر آغاز می‎شود. سفری که بیشتر در خیالبافی‌های کودکانه شکل می‎گیرد. آلیس مثل همه روزهای دیگر در کنار رودخانه نشسته است، ناگهان متوجه خرگوش سفیدی می‎شود. کمی که دقت می‎کند، در می‎یابد که این خرگوش با بقیه فرق دارد. چطور یک خرگوش می‎تواند جلیقه و ساعت جیبی داشته باشد؟ عجیب‎تر این است که زیر لب چیزهایی نیز می‎گوید. آلیس، خرگوش را تعقیب می‎کند تا به یک حفره می‎رسد. او وارد حفره شده و با دنیایی متفاوت مواجه می‎شود. در آنجا نوشیدنی‌هایی وجود دارد که با خوردن آنها، کوچک و بزرگ می‏شوید.

تن تن و سندباد

"تن تن و سندباد" ، نبرد بین قهرمانان غربی و شرقی است. " تن تن" قهرمانانان غربی را برای نبرد با قهرمانان شرقی گرد هم جمع کرده است. در مشرق زمین نیز " سندباد" قهرمانان شرقی را رهبری می‎کند. " محمد میرکیانی" با نوشتن این کتاب، پاسخ خوبی به تهاجم فرهنگی داده است. در طی داستان با شخصیت‌هایی مواجه می‎شویم که از یادها رفته‎اند: علی‌بابا، علاءالدین، پهلوان‌پنبه، غول چراغ جادو، نخودی و ... . نبردی جالبی بین آنها و شخصیت‌هایی مانند سوپرمن، کینگ کنگ، تارزان و... شکل می‌گیرد.

قصه های خوب برای بچه های خوب

"مهدی آذریزدی" با نوشتن کتاب " قصه های خوب برای بچه های خوب" ، در واقع قصه‌های قدیمی ایرانی را بازنویسی کرده است. قصه‎هایی که بیشتر از زبان پدر و مادر برای ما نقل می‎شوند. این مجموعه هشت جلدی بود و در هر جلد قصه‎های کهن ایرانی مانند کلیله و دمنه، مرزبان‌نامه، قصه‌های سندبادنامه و قابوسنامه، قصه‌های مثنوی معنوی، قصه‌های قرآن، قصه‌های شیخ عطار، قصه‌های گلستان و بوستان و قصه‌های چهارده معصوم (ع) روایت شده است.

مامان مامان جیش دارم

"مامان بیا جیش دارم، فوریه خیلی کارم، لگن بیار زود برام، تا خیس نشه شلوارم".  "شکوه قاسم نیا" این شعر را بی‌نظیر سروده است. کافی است یکبار آن را برای کودک خود بخوانید تا سایر اعضای خانواده، اشعار را با لحن‌های مختلف در طول روز بخوانند. کتابی شاد و در عین حال آموزشی. طراحی شخصیت‌های جذاب، باعث شده است تا این کتاب مورد استقبال قرار بگیرد. شاید قشنگ‎ترین قسمت آن مربوط به آقا فیله باشد:" فیل به این بزرگی، لگن به این کوچیکی، پاهاش چه چاق و گنده‎ست، این آقا فیل خیکی!!"

کتاب ۴۴ قصه از هانس کریستین آندرسن

اگر بخواهید یکی از داستان‎های مشهور "هانس کریستین آندرسن" را معرفی کنید، به سراغ کدامیک می‎روید؟ اگر اهل کتاب داستان کوتاه ایرانی و خارجی، باشید، "جوجه اردک زشت" را حتما خوانده‎اید. این کتاب یکی از آثار ماندگار و جذاب این نویسنده دانمارکی است. در کتاب " ۴۴ قصه از هانس کریستین آندرسن"، با مجموعه‌ایی از بهترین داستان‎های این نویسنده مواجه خواهید شد.

کتاب ۳۶۵ قصه برای شبهای سال اثر مژگان شیخی

در این کتاب، مجموعه‎ایی از داستان‎های قدیمی و امروزی، ایرانی و خارجی برای شما گردآوری شده است. تنوع شخصیت و داستان‌پردازی، از مهمترین ویژگی‌های این کتاب است. از دیو و پری بگیرید تا حیوانات و جادوگرها. از همه آنها داستان‎هایی مهیجی خواهید خواهند.

کتاب دنیای معرکه تام گیتس اثر لیز پیشون

با خواندن این کتاب پا به دنیای پسر بامزه‎ایی به نام " تام گیتس" که به گفته خودش مجبور است در کنار همکلاسی کودن خود " مارکوس ملدور" بنشیند. می‌گذارید. او از مدرسه رفتن بیزار است و بیشتر به نقاشی علاقه دارد. داستان از زبان او روایت می‎شود. نوع توصیف او از اطرافیانش و همچنین علایقش شما را به خنده خواهد انداخت.

پاستیل‌های بنفش

"پاستیل‌های بنفش"، در مورد "جکسون" و  مشکلاتی است که با درگیر می‎شود. داستان با بیماری ام اس پدر شروع می‎شود. به دنبال بیماری و بیکاری پدر، فقر به سراغ جکسون و خانواده‌اش می‌آید. تا جایی که آنها خانه خود را نیز از دست می‌دهند و مجبور می‌شوند در مینی ون زندگی می‌کنند. " جکسون" ناراحت است که چرا پدر و مادر واقعیت را به او نمی‎گوید، به همین دلیل تصمیم می‎گیرد، آنها را ترک کند. اما پدر و مادر متوجه شده و مانع از رفتن او می‎شوند. در همین جا اولین واقعیت مهم زندگی را به او می‌گویند:" زندگی بالا و پایین زیاد دارد، ولی هرگز نباید امید را از دست داد".

در معرفی 10 کتاب پرفروش برای کودکان، سعی بر این بود تا به محبوب‎ترین آنها اشاره شود. حتما کتاب‌های زیاد دیگری در این زمینه وجود دارد که مطالعه آنها می‎تواند جذاب و دلنشین باشد. راستی آخرین کتاب جذابی که برای فرزند خود خریده و خوانده‎اید، چه بوده است؟  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала