آیا مثلث برمودا واقعا خطرناک است؟

© AFP 2023 / Ibrahim Chalhoubآیا مثلث برمودا واقعا خطرناک است؟
آیا مثلث برمودا واقعا خطرناک است؟   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علت سقوط پنج بمب افکن بر فراز مثلث برمودا در سال 1945، خطای انسانی بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از 9 نیوز، شین ساترلی محقق استرالیایی، نظریه ای درباره علت سقوط پنج بمب افکن بر فراز مثلث برمودا در سال 1945 را ارائه داد.

کشف «کشتی بیگانگان» در مثلث برمودا - اسپوتنیک ایران
کشف «کشتی بیگانگان» در مثلث برمودا

این حادثه در 5 دسامبر سال 1945 رخ داد، زمانی که پنج بمب افکن اژدر نیروی دریایی آمریکا معروف به "پرواز 19" با پروازی به فرماندهی ستوان چارلز تیلور برای انجام یک مأموریت آموزشی بر روی مثلث برمودا در حال پرواز بودند و از صفحه رادار ناپدید شدند.

به گفته ساترلی، این فاجعه ناشی از هیچ پدیده ماورا الطبیعه در این منطقه نبوده است، بلکه اقدامات اشتباه خدمه بوده است. به ویژه، پس از تاریک شدن هوا و تغییر هوا، ستوان چارلز تیلور خطای انسانی نموده است. این دانشمند خاطرنشان كرد: "تیلور بیش از یك بار در حین پرواز گم شد. او دو بار راه خود را در اقیانوس آرام گم کرد"

این دانشمند اضافه کرد که بیشتر اعضای خدمه کارآموز بودند و نمی دانستند که چگونه در شرایط دشوار هواپیماهای بال های هواپیما را کنترل کنند.

ساترلی تأکید کرد که ارتش آمریکا علت فاجعه را می داند، اما مادر تیلور گفت تا زمان پیدا شدن هواپیماها، هیچ کس نمی تواند پسرش را مقصر آنچه اتفاق افتاده است محسوب کند. در همین راستا ، ارتش مجبور شد در این گزارش اظهار کند که "دلیل سقوط این هواپیما مشخص نیست".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала