بازداشت مدل و عکاسی به علت گرفتن عکس‌های نیمه برهنه در محوطه اهرام مصر +عکس

CC BY 2.0 / Keith Yahl / The Great Pyramid of Gizaکشف اسکلت مرموز در یکی از اهرام مصر
کشف اسکلت مرموز در یکی از اهرام مصر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک عکاس حرفه‌ای و مدل مصری برای عکس‌های نیمه برهنه در محوطه اهرام مصر بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، سلمی الشیمی، مدل و رقصنده عرب هفته گذشته در صفحه اینستاگرامش عکس‌هایی نیمه برهنه با لباس مصریان باستان از خود منتشر کرد که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی مصر منتشر شده و مورد انتقاد کاربران فراوانی قرار گرفته است. کاربران معتقدند این تصاویر مشمئز کننده‌ هستند و الشیمی با پوشیدن این لباس و گرفتن عکس در اهرام ثلاثه به میراث تاریخی کشورشان توهین کرده است.

مقامات مصری نیز در این‌باره با این گروه از کاربران هم عقیده‌اند و می‌گویند الشیمی به چهره‌ی مصر لطمه وارد کرده است؛ دادستانی قاهره نیز می‌گوید الشیمی مجوز تصویربرداری نداشته است. به دنبال این حواشی در چند روز گذشته، پلیس مصر از بازداشت حسام محمد عکاس این عکس‌ها و سلمی الشیمی مدل پرطرفدار مصری خبر داد.

View this post on Instagram

A post shared by baydaq (@baydaqnews)

برخلاف کاربرانی که این کار را توهین تلقی کردند، کاربرانی معتقدند این مدل مصری نه تنها اشتباهی مرتکب نشده است بلکه فرهنگ و آثار باستانی مصر را به نمایش گذاشته است.

View this post on Instagram

A post shared by RT (@rt)

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند اهرام مصر منطقه‌ای توریستی است نه نظامی و توریست‌ها می‌تواند به آنجا بروند و تصویربرداری کنند پس دلیلی برای مجوز و ممانعت از این مدل پرطرفدار مصری وجود نداشته است که او یا عکاس مجازات شود.

کاربرانی اما با اشاره به لباس نیمه برهنه این مدل عنوان می‌کنند این تصاویر به هیچ وجه تاریخ و تمدن مصر را نمایش نمی‌دهد و عکس‌ها را تحریک‌آمیز و توهین‌آمیز می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала