جشنواره سنتی پرتاب سرگین گاو در هند +ویدئو

CC0 / Pixabay / Корова
Корова - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساکنان روستای گوماتاپورا در طی جشنواره‌ای سنتی به پرتاب و بازی با سرگین گاو پرداختند که مورد انتقاد کاربران در فضای قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از برگزاری یک جشنواره سنتی در روستای "گوماتاپورا" در جنوب هند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در این جشنواره ساکنان روستای "گوماتاپورا" و سایر شرکت‌کنندگان به یکدیگر سرگین گاو پرتاب می‌کنند و شادی می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

این جشنواره سنتی قرن‌هاست که در "گوماتاپورا" برگزار می‌شود و اهالی این روستا بر این باورند که سرگین گاو می‌تواند ناراحتی‌ها و بیماری‌های پوستی را برطرف می‌کند.
بسیاری از کاربران این برپایی این رسم را حماقت می‌دانند و معتقدند همیشه نباید به رسوم قدیمی پایبند بود چراکه بسیاری از رسوم دیرینه از روی جهل بوده است.

کاربران علاوه بر اینکه این رسم هندی را به سخره می‌گیرند، نمونه‌های دیگری از این رسوم را در هند مانند نوشیدن ادرار گاو مثال می‌زنند و عنوان می‌کنند نه تنها در هند بلکه در بسیاری از کشورها آداب و رسومی وجود دارد که همگی بوی جهل می‌دهند. برخی از کاربران نیز به استفاده از سرگین الاغ در ایران اشاره می‌کنند و آن را نیز نوعی جهل می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала