خاصیت جدید ویتامین دی اعلام شد

CC0 / Pixabay / صحبتی دوباره درباره تاثیر ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به کرونا
صحبتی دوباره درباره تاثیر ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ثابت شده است که ویتامین دی علاوه بر خواص مفید دیگر خود خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در مطالعه انجام شده توسط دانشمندان بیمارستان بالینی بریگام و ویمنس وابسته به دانشکده پزشکی هاروارد که در مجله JAMA Network Open منتشر شده ، اطلاع داده شده است.

متخصصان در نتیجه آزمایشی که در آن 25 هزار فرد  سالم از جمله مردان بالای 50 سال و زنان بالای 55 سال را طی پنج سال تحت نظارت پزشکی قرار دادند ، خاصیت جدید این ویتامین را کشف کردند.

می دانید رابطه ویتامین D با کرونا چیست؟  - اسپوتنیک ایران
می دانید رابطه ویتامین D با کرونا چیست؟

دانشمندان شرکت کنندگان در مطالعه را به چهار گروه تقسیم کردند: برای گروه اول مکمل غذایی ویتامین دی و امگا 3 تجویز شد ، به گروه دوم ویتامین دی همراه با دارونما داده شد ، گروه سوم فقط امگا 3 مصرف کرد و به گروه چهارم دارونما داده شد. شرکت کنندگان مجبور بودند میزان مصرف ویتامین دی و اسیدهای چرب خود را به 800 واحد در روز برسانند. پزشکان هر ساله وضعیت آنها را کنترل می کردند و معاینات پزشکی را انجام می دادند.

تجربه نشان داد که مکمل های غذایی هیچ تاثیری در میزان احتمال ابتلا به سرطان ندارد ، اما میزان مرگ و میر در صورت ابتلا به سرطان در بین مصرف کنندگان مکمل غذایی ویتامین دی کمتر بود. در عین حال ، نوع سرطان به هیچ وجه نتیجه را تحت تأثیر قرار نداد. متخصصان خاطرنشان كردند كه اثربخشي دريافت ويتامين به شاخص توده بدن بستگي دارد. از جمله در داوطلبان با وزن طبیعی ، شاخص ثبت شده به 38 درصد می رسد ، در حالی که این شاخص در بیماران چاق رو به صفرمی گذارد. میزان كاهش مرگ و مير  بطور متوسط 17 درصد بود.

پیش از این ، مارینا ماکیشا ، متخصص تغذیه روس ، غذاهایی را نام برد که در زمستان برای بدن بسیار مهم هستند. وی توصیه کرد که در رژیم غذایی غذاهای پروتئینی بیشتری مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و شیر وجود داشته باشد ، زیرا کمبود آنها می تواند به کاهش ایمنی منجر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала