نور مرموزی از اعماق فضا کشف شد

CC BY-SA 2.0 / Macro Monster / panoنور مرموزی از اعماق فضا کشف شد
نور مرموزی از اعماق فضا کشف شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاره شناسان دریافتند کهکشان های فوق العاده روشن با نور مادون قرمز 10 برابر بیشتر از آنچه مدل ها پیش بینی می کنند وجود دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فیزاورگ، ستاره شناسان موسسه تحقیقات فضایی هلند (SRON) دریافتند کهکشان های فوق العاده درخشان با نور مادون قرمز 10 برابر بیشتر از آنچه مدل ها پیش بینی می کنند وجود دارند. اگر این مورد تأیید شود، نمی توان نور موجود در دورترین کهکشان های فوق العاده درخشان را با کمک ستاره ها توضیح داد. این کشف اسرارآمیز در مقاله ای در مجله نجوم و اخترفیزیک منتشر شده است.

دانشمندان دوقلوی کهکشان ما را کشف کرده اند - اسپوتنیک ایران
دانشمندان دوقلوی کهکشان ما را کشف کردند

طبق مفاهیم پذیرفته شده عمومی، جهان در حدود 13.8 میلیارد سال پیش بوجود آمد و سه میلیارد سال بعد، کهکشان ها نسبتاً سریع شکل گرفتند. از آنجا که در آن زمان گاز کافی در فضا وجود داشت، بخش کوچکی از کهکشان های اولیه به کهکشان های فوق العاده درخشان با روشنی 10 تریلیون خورشید تبدیل شدند. مشاهدات با تلسکوپ هرشل نشان داده است که این نظریه تا حد زیادی تأیید شده است. با این حال ، مشخص شد که در اوایل زندگی جهان و در دوره های بعدی، کهکشان های فوق العاده درخشان بیشتر از آنچه تصور می شود وجود دارند.

برای توضیح این اختلاف ، محققان از تلسکوپ LOFAR با وضوح بسیار بالاتر استفاده کردند. آنها تأیید کردند که در واقع کهکشان های فوق العاده درخشان بیش از آنچه پیش بینی می شود وجود دارد.

روشنایی زیاد یا به دلیل فعالیت تشکیل شدن ستاره ها یا به دلیل تجمع ماده توسط سیاه چاله های عظیم بوجود می آید. در حالت اول، چنین کهکشانهایی ستاره هایی با جرم کلی چند هزار جرم خورشید در سال تولید می کنند، که در مدلهای نظری نمی گنجد. بنابراین، سناریوی اصلی در اینجا انرژی ساطع شده هنگام ورود ماده به سیاهچاله ها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала