چگونه می توان هوای شهرها را تمیزتر کرد؟: تجربه بلژیک

© Fotolia / Figurniy Sergeyچگونه می توان هوای شهرها را تمیزتر کرد؟: تجربه بلژیک
چگونه می توان هوای شهرها را تمیزتر کرد؟: تجربه بلژیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از سپتامبر 2021 جوانان زیر 25 سال می توانند از شبکه حمل و نقل عمومی در بروکسل به صورت رایگان استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "یوروپالس" ، فقط جوانان بلژیکی  می توانند از این امتیاز استفاده کنند و گردشگران خارجی کمافی السابق باید بهای رفت و آمد خود را پرداخت کنند

اپراتور حمل و نقل عمومی پایتخت بلژیک (STIB) قصد دارد در آینده ، استفاده از وسایل نقلیه عمومی را برای شهروندان بالای 65 سااله  نیز رایگان کند. در حال حاضر ، آنها فقط از تخفیف در خرید بلیط و کارت حمل و نقل  استفاده می کنند.

آلودگی هوای تهران  - اسپوتنیک ایران
تلفات و هزینه های زیاد آلودگی هوا در ایران

مدیریت  STIB بعید نمی داند که این شرکت بتدریج خرید بلیت برای کلیه ساکنان بروکسل را لغو کرده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این شهر را برای آنها رایگان  کند. طوری که تدوین کنندگان این پروژه امیدوارند ، این امر باعث جذابیت شبکه حمل و نقل عمومی برای شهروندان شده  و آنها از استفاده از اتومبیل های شخصی خود منصرف خواهند گردید و در نتیجه ، کیفیت هوا در بروکسل بهبود می یابد.

سایر شهرهای اروپا نیز اقدامات مشابهی را انجام می دهند. به عنوان مثال ، در پاریس امسال آنها کرایه کودکان زیر 18 سال را در طول سال تحصیلی لغو کردند. در لوکزامبورگ ، تمام وسایل حمل و نقل عمومی کاملا رایگان است. و در پراگ ، پول بلیط در زمان دود آلود بودن هوا گرفته نمی شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала