هفت راه آسان برای سرعت بخشیدن به کار رایانه

© Depositphotos.com / Denys Prykhodovممکن است اپل از سه رایانه مک جدید خود را زودتر از موعد رونمایی کند + جزئیات
ممکن است اپل از سه رایانه  مک جدید خود را زودتر از موعد رونمایی  کند + جزئیات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه Business Insider هفت روش ساده برای سرعت بخشیدن به کار رایانه دارای سیستم عامل ویندوز 10 را معرفی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ابتدا باید تعداد اپلیکیشن ها و برنامه هایی را که هنگام راه اندازی بطور اتوماتیک باز می شوند،  کاهش دهید. به عنوان مثال ، بسیاری از برنامه های غیرضروری برای کاربر که  در پس زمینه اجرا می شوند،  عملکرد سیستم را کند می کنند.

ثانیا ، شما باید رایانه خود را از نظر وجود بد افزارها  بررسی کرده و برنامه های "اضافی " را که از منابع سیستم استفاده می کنند حذف کنید.

راه سوم خاموش کردن جلوه های ویژه ویندوز است. آنها اگرچه ظاهر رایانش را بهبود می بخشند ، اما همچنین می توانند سرعت کامپیوتر شما را کاهش دهند.

روش چهارم خاموش کردن شفافیت پنجره ها در رایانش است ، زیرا این گزینه بر سرعت عملیات تأثیر می گذارد.

سیستم عامل ویندوز 10 - اسپوتنیک ایران
محبوب ترین سیستم عامل رایانه های شخصی

روش پنجم برای دستگاه های قابل حمل اعمال می شود ؛ برای بهبود عملکرد آنها ، می توانید حالت صرفه جویی در مصرف باتری را به بهترین حالت تبدیل کنید. آخر حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی که توسط سیستم ارائه می شود ، عمداً سرعت کامپیوتر را کاهش می دهد تا انرژی شما را ذخیره کند.

روش ششم  برای سرعت بخشیدن به عملکرد ، به روزرسانی منظم سیستم عامل خود است. توسعه دهنده سیستم به طور منظم وصله ها و به روزرسانی هایی را برای ویندوز منتشر می کند که برخی از آنها بر عملکرد رایانه تأثیر دارند.

آخرین و هفتمین روش پیشنهادی نصب درایو حالت جامد (SSD) یا حافظه رم (RAM) اضافی است. جایگزینی یک هارد دیسک سنتی با یک درایو حالت جامد باعث می شود تا ویندوز چندین بار سریعتر راه اندازی شود و برنامه ها تقریباً بلافاصله شروع می شوند. ضمناً اگر از رایانه برای انجام تعداد زیادی وظایف پرمصرف استفاده شود ، افزودن حافظه  RAM می تواند عملکرد سیستم را تسریع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала