موسیقی دریاچه قو بالرین مبتلا به آلزایمر را به رقص آورد +ویدئو

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر راز ماندگاری باله روسیه در بحبوحه انقلاب بولشویکی
راز ماندگاری باله روسیه در بحبوحه انقلاب بولشویکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بالرین اسپانیایی مبتلا به فراموشی با شنیدن اثر چایکوفسکی حرکاتی را به یاد آورد که نیم قرن پیش روی صحنه اجرا می‌کرد.

به گزارش اسپوتنیک، با تازگی ویدئویی از یک ستاره قديمی بالرین که یک سال پیش در كلينكی در اسپانیا گرفته شده بود باز نشر می‌شود و مورد توجه بسياری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

در این ویدئو کوتاه همزمان با پخش موسيقی باله درياچه قو شاهكار بی‌همتای چايكوفسكی، "مارتا سی گونزالز" بالرینی اسپانیایی که در دهه ۱۹۶۰ در نیویورک به اجرای رقص باله می‌پرداخته و در آخرین سال‌های عمرش به آلزایمر مبتلا شده بود، در صندلی چرخ‌دار خود پيچ و تاب می‌خورد و حركات موزونی که ۵۰ سال از اجرای آنها گذشته است را دوباره به ياد می‌آورد و اجرا می‌كند.

بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند از تماشای این ویدئو کوتاه متحیر هستند که چگونه کسی که به علت آلزایمر نام خود را هم فراموش می‌کند این چنین با شنیدن موسیقی به وجد می‌آید. آنها موسیقی را والاترین هنر انسانی می‌دانند و این ویدئو را بسیار عمیق و تاثیرگذار عنوان می‌کنند‌.

کاربرانی نیز معتقدند موسیقی در روح انسان‌ها جای دارد نه در ذهن و حافظه آنان. این کاربران عنوان می‌کنند این ویدئو ارتباط روح و جسم آدمیان را ثابت می‌کند به این معنی که اگر فردی هنر و یا هر حرفه‌ای دیگری را با عشق بیاموزید آن هنر یا حرفه با گوشت و خون او آمیخته شده و آنها را تحت تاثیر قرار داده و به حرکت وامی‌دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала