فروش و واگذاری نوزادان و کودکان در اینستاگرام +عکس، ویدئو

© Fotolia / Massimhokutoنوزاد
نوزاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس فضای مجازی در ایران از کشف ۱۵ سایت و حساب اینترنتی فعال در زمینه خرید و فروش نوزاد در تهران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، چند روزی‌ست که آگهی‌های منتشر شده در یک صفحه اینستاگرامی به نام "واگذاری نوزاد و بچه" در رسانه‌های اجتماعی جنجال تازه‌ای بر پا کرده است که خشم بسیاری از کاربران را برانگیخته است.

در این صفحه‌ی اینستاگرامی که اقدام به خرید و فروش کودکان می‌کند افراد می‌توانند چهره کودکانی که برای فروش گذاشته شده‌اند را ببینند و آنان را انتخاب کنند و حتی یک نوزاد دختر را بدون هیچ پرداختی به دیگری واگذار می‌کنند. این صفحه پس از ساعاتی بسته شد اما کاربران همچنان تصاویر آگهی‌های این صفحه را بازنشر می‌کنند و به آن واکنش نشان می‌دهند.

داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا در تهران در این رابطه گفت: «تحقیقات پلیس نشان داده است که این شبکه از سوی "فرد خاصی" مدیریت می‌شده است و پلیس فتا طی ۴۸ ساعت گذشته دو نوزاد چند ماهه و چند روزه را در ارتباط با این پرونده پیدا کرده است. و اینکه تحقیقات و پیگیری‌های پلیس درباره فروش نوزاد مخصوص امروز و دیروز نیست و همکاران ما همیشه در این حوزه فعالیت دارند.»

وی همچنین عنوان کرد که بسیاری از آگهی‌های فروش نوزادان در واقع برای کلاهبرداری منتشر می‌شود و اصلا نوزادی به فروش نمی‌رسد، و در این رابطه پلیس تعداد زیادی از مظنونان به انتشار آگهی‌های فروش نوزاد را نیز دستگیر کرده است.

بسیاری از کاربران ضمن اظهار تاسف از خرید و فروش کودکان معتقدند این مسئله جدیدی نیست و سال‌هاست که در بین بعضی از خانواده‌های فقیر، زنان بدون همسر، معتادان و سوءاستفاده کنندگان صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر رشد بیشتری پیدا کرده است.

کاربران این اتفاق را بسیار دردناک عنوان می‌کنند و از اینکه نوزدان و کودکان همچون یک کالا در معرض تبلیغ خرید و فروش قرار می‌گیرند و آنان را معامله می‌کنند متاسف هستند. کاربرانی اما هزینه‌های بالای ناباروری در ایران و شرایط سخت بهزیستی‌ها برای دادن سرپرستی به برخی خانواده‌ها را دلیل اصلی این پدیده می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала