ایرانی الاصل بودن جو بایدن ادعای عجیب یک سایت خبری در ایران +عکس، ویدئو

© REUTERS / Brian Snyderپیشتازی بایدن در یکی از ایالات مهم آمریکا
پیشتازی بایدن در یکی از ایالات مهم آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سایت خبری دنا با انتشار خبری ادعا کرد که جو بایدن، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اصالت ایرانی دارد!

به گزارش اسپوتنیک، سایت خبری دنا که اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد را پوشش می‌دهد، مدعی شده است که جو بایدن، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اصالتا ایرانی است.

View this post on Instagram

A post shared by @mixkadeirani68 on

این سایت به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس» و در توضیح این خبر نوشت: «شخصی به اسم دکتر اندی واسهول از موسسه تحقیقات تاریخی دانشگاه معتبر "ام. آی. تی" آمریکا، اعلام کرده که طبق تحقیقاتش، جو بایدن اصالتا کرد و از غرب ایران بوده است و اصل و نسبش به خاندان "بایدان" در منطقه پیرانشهر کردستان می‌رسد که در دوران قاجاریه جلای وطن کرده و طی چند نسل سر از آمریکا درآورده است.

View this post on Instagram

A post shared by تجارت و سفر ارزان به دبی (@dubailinkk) on

به این ترتیب که، جد بزرگش در واقع "ابوبکر خان بایدان" که از خوانین معروف منطقه پیرانشهر بوده (و به همین خاطر هم اسمش «بایدن» بوده)، که در دوران ناصرالدین شاه قاجار به دلیل فشار بر اهل سنت از این شهر فرار کرده و به مرز عثمانی می‌رود و بعد، در حلبچه به عنوان تاجر تنباکو فعالیت کرده و سپس به بیروت می‌رود. ظاهرا، "ابوبکر خان بایدان" همانجا فوت می‌کند و پسرش، علی ابوبکر بایدان به خاطر مشکلات ابتدا به فرانسه و از آنجا به دعوت یکی از بازرگانان فرانسوی به آمریکا رفته و خانواده‌اش را به آنجا مهاجرت می‌دهد.

View this post on Instagram

. بایدن ایرانیه؟؟ . . #بایدن #ایرانی #عجیب #ترامپ #ایران #baiden

A post shared by یزدیها | dorehamiyazdiha (@yazd.rooz) on

بسیاری از کاربران ایرانی عنوان می‌کنند از شنیدن این خبر متعجب هستند و نمی‌توانند آن را باور کنند. این کاربران این خبر را کذب می‌دانند و با کنایه عنوان می‌کنند هر شخصی که رئیس جمهور شود اصالت ایرانی دارد و اگر برای برخی مقدور باشد حضرت آدم را هم ایرانی می‌خوانند.

View this post on Instagram

A post shared by Aria Group (@ariagroupcom) on

کاربرانی اما به پیشینه تاریخی ایران و قدمت آن اشاره می‌کنند و این احتمال را می‌دهند که این ماجرا حقیقت باشد و عنوان می‌کنند اگر این خبر صحت داشته باشد باعث افتخار ایرانیان خواهد بود؛ اما برخی دیگر از کاربران مخالف این نظر هستند و عنوان می‌کنند به هیچ عنوان این مسئله باعث افتخار ایرانیان نخواهد بود. جمعی از کاربران نیز با اطمینان عنوان می‌کنند که این نقشه برخی از دولتمردان ایرانی است که مردم را نسبت به شخصیت بایدن در مورد مذاکرات خوش‌بین کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала