با سئو بازدید سایت خود را 10 برابر کنید

CC0 / Pixabay/Simon / با سئو بازدید سایت خود را 10 برابر کنید
با سئو بازدید سایت خود را 10 برابر کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جستجو در حال حاضر در پوست و گوشت و استخوان جامعه ما و تمامی جوامع دیگر رخنه کرده است.

طبق آمارهای رسمی بیش از 197 میلیارد جستجو به طور ماهیانه انجام می شوند و تقریباً 6.6 میلیارد جستجوی وب به طور روزانه در حال انجام شدن است.

اگر تا به حال با عبارت سئو دیگر موثر نیست، برخورد کرده اید که گاه و بیگاه آن را در دنیای دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا می شنوید، مطمئن باشید که چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد و زاییده ذهن افراد بی دانش و کم تخصص در این حوزه است. سئو هم زنده است و هم به خوبی کار می کند.

به هیچ وجه این ادعا که گفته می شود در حال حاضر شبکه های اجتماعی جای آن را در دنیای بازاریابی رسانه ای آنلاین گرفته اند صحت ندارد.

 در واقع کمپانی توییتر اعلام کرده که با بازسازی و تجدید نمودن تمرکز خود روی سئوی این کمپانی تعداد بازدیدکنندگانی که از پلتفرم شبکه های اجتماعی این شرکت خارج می شوند و به سایت این کمپانی مراجعه می کنند را ده برابر کرده است که رقم دقیق آن افزایش 7.5 میلیون به 75 میلیون کاربر ماهیانه است.

تقاضای بالا برای جستجو به این دلیل مطمئناً ادامه پیدا خواهد کرد چون افراد در حال حاضر در فاصله چند ثانیه به اطلاعاتی دست پیدا می کنند که 20 سال پیش مجبور بودند برای دست یافتن به همان اطلاعات به کتابخانه بروند، از کارت ها و کاتالوگ ها و سیستم های بایگانی کتابخانه ای استفاده کنند و راهروهای کتابخانه ها که مملو از جلدهای حجیم کتاب های کاغذی و چاپی بود را جستجو کنند تا بتوانند اطلاعات کتاب مورد نظر خود را پیدا کنند.

فرآیندی که ممکن است دست کم دو تا سه ساعت وقت شما را بگیرد. اما افراد اکنون از طریق کانال جستجو در گوگل می توانند تعداد زیای از خریدهای خود را آنلاین انجام دهند، بسیاری از خدمات بانکداری خود را مدیریت کنند و به صورت آنلاین تمامی تراکنش های اجتماعی خود را نیز به انجام برسانند.

بازاریابان خوب هشیار عمل می کنند و کارشناسان سئو و موتورهای جستجو هدف از ارائه نتایج برای جستجوگرها را با توجه به عبارات جستجویی کاربران با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

بازاریابان موتورهای جستجو باید بدانند که موتورهای جستجو در واقع نوعی ابزار هستند (منابعی هستند که کاربران از آنها برای رسیدن به محتوای مورد نظرشان از آنها استفاده می کنند).

استفاده از باکس جستجوی گوگل اساساً متفاوت با  وارد کردن یک یو آر ال یا پیوند در کادر جستجویی یک جستجوگر، یا کلیک کردن روی علامت بوک مارک در جستجوگرها یا کلیک کردن یک لینک برای رفتن به یک وب سایت خاص است.

جستجوها اصولاً بسته به انگیزه یا هدف یا قصد کاربر از جستجو انجام می شوند. اینکه یک کاربر به دنبال یافتن اطلاعات خاص است، نه اینکه فقط به طور اتفاقی وارد یک لینک شود؛ جستجو با سرچ کردن متفاوت است. چون سرچ کرن در واقع بررسی لینک های مختلفی است که در نتایج جستجو از جستجوی یک عبارت خاص حاصل می شود، متمرکز است. به خاطر این خاص بودن، ترافیک جستجو عموماً برای بازاریاب ها ارزش بالاتری در مقایسه با سایر انواع ترافیک وب دارد.

اکثر افرادی که در محیط وب جستجو می کنند، در واقع یا به چیزی احتیاج دارند، یا به دنبال چیز خاصی می گردند یا قصد دارند اطلاعات خاصی را داشته باشند یا اینکه چیزی را خریداری می کنند.

مرحله بعدی در جستجو زمانی اتفاق می افتد که موتورهای جستجو فهرستی از صحفات مرتبط در وب را به ترتیبی باز می گردانند که از نظر الگوریتم های آن موتور جستجو بیشترین ارتباط را با عبارت جستجو شده کاربر داشته و به بهترین شکل ممکن آن کاربر خاص را راضی می کند.

 این فرآیند مستلزم این است که موتورهای جستجو صدها میلیارد مستند خود را جستجو کرده و دو کار را انجام دهند: اول اینکه فقط نتایجی را نشان دهند که به عبارت جستجو شده آن کاربر خاص ارتباط داشته باشند و دوم اینکه آن نتایجی را که بیشترین اعتبار یا میزان اعتماد را داشته باشد به آن کاربر خاص بازگردانده و نشان می دهند (درواقع میزان اعتماد و اعتباری که آن سایت دارد). در واقع در ایجا دو مقوله اهمیت و مرتبط بودن است که فرآیند سئو در یک سایت بر آن تأثیر می گذارد.

مرتبط بودن در واقع میزان منطبق بودن محتوای مستندی است که موتورهای جستجو در نتیجه جستجوی یک عبارت خاص به یک کاربر نمایش می دهند.

مرتبط بودن یک مستند زمانی افزایش پیدا می کند که آن صفحه وب خاص شامل واژگان مرتبط با عبارتی باشد که یک کاربر خاص جستجو کرده یا لینک هایی که به آن صفحه وب خاص اشاره می کنند از صفحات مرتبط نشئت گرفته باشند که متن های لینک شده مرتبط در آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

در واقع مرتبط بودن می تواند اولین قدم در بازی سئو باشد. چنانچه سایت یا صفحه شما ارتباط خاصی با یک عبارت جستجو شده توسط کاربر نداشته باشد، موتور جستجو لینک سایت شما را در نتایجی که برای آن عبارت جستجو نمایش می دهد، مرتبط در نظر نمی گیرد.

وزن داشتن یا مهم بودن هم همان میزان اهمیت نسبی است، اهمیت و مهم بودن نسبی یک سایت به مورد ارجاع یا اشاره قرار گرفتن از سایت ها و پلتفرم های دیگر اشاره دارد.

ارجاع یعنی اینکه یک سایت به سایتی دیگر در یک حوزه خاص اشاره می کند،  که معمولاً در مستندات کسب و کاری یا آکادمیک و دانشگاهی شاهد چنین اتفاقی هستیم). میزان وزن یا مهم بودن یا اهمیت یک مستند خاص از روی تعداد مستندات دیگری که در سایت های دیگر یا در پلتفرم های دیگر به آن اشاره می شود، مشخص می شود.

سئو و طراحی سایت دو سرویس و دسته خدماتی هستند که در حال حاضر در اکثر آژانس های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در رئوس و صدر خدماتی هستند که ارائه داده می شود. با خدمات سئو، طراحی سایت و برندینگ آژانس های تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ می توانید کسب و کار خود را به نحو بهتری به مشتریان و مخاطبین خود معرفی کرده و از رونق اقتصادی و کسب درآمد روز افزون بهره مند شوید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала