پخت برنج به روش جدید برای از بین بردن آرسنیک +عکس، ویدئو

CC0 / Pixabay / بالا رفتن بی سابقه قیمت برنج خارجی در ایران
بالا رفتن بی سابقه قیمت برنج خارجی در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روش جدید پخت خانگی برنج که درصد زیادی از آرسنیک آن را حذف می کند!

به گزارش اسپوتنیک، آرسنیک جز مواد سمی طبقه اول محلول در آب حساب می‌شود و بسیار سرطانزاست. آرسنیک موجود در برنج و دیگر مواد غذایی روی تمام اعضای بدن تاثیر گذار است به خصوص باعث ضایعات پوستی و دیابت و سرطان ریه می‌شود. گفته شده است که دربین غلات، برنج 10 برابر بیشتر از بقیه آرسنیک دارد.

اخیرا محققان روش خانگی را برای پخت برنج پیشنهاد دادند که بعد از استفاده از این روش 50 درصد آرسنیک برنج قهوه‌ای و 74 درصد از آرسنیک برنج سفید از بین می رود و مواد مغذی برنج هم حفظ می‌شوند.

View this post on Instagram

A post shared by Ahmad Ghezelbash( نچرال لند) (@ahmadghezelbash_natural) on

روش پیشنهادی محققان برای پخت برنج به این صورت است که ابتدا به ازای هر لیوان برنج چهار لیوان آب در ظرف بریزید و آن را جوش بیاورید. سپس برنج را به آب جوش اضافه کنید و 5 دقیقه آن را بجوشانید. سپس آب ظرف را خالی کنید. در این قسمت آرسنیک به همراه آب خارج می‌شود. به ازای هر لیوان برنج دولیوان آب اضافه کنید و همراه برنج جوش بیاورید. بعد از کم ‌شدن آب درب ظرف را ببندید و با حرارت پایین برنج را بپزید.
در واقع مراحل اولیه جای خیساندن برنج انجام می‌شود.

بسیاری از کاربران معتقدند که از وجود ماده مضر آرسنیک در برنج بی اطلاع بوده اند.
عده‌ای از کاربران نیز عنوان کردند که در ایران بسیاری از مواد غذایی دارای مواد مضر هستند که در نتیجه آبیاری با آب آلوده است و مسائلی به مراتب مضرتر از آرسنیک موجود در برنج وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала