نوشیدن شیر نیمه گرم و جلوگیری از استرس ویروس کرونا +عکس

CC0 / / Expression
Expression - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای خلاصی از استرس کرونا شیر بخورید!

به گزارش اسپوتنیک، این روزها خبر فوت بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی شنیده می شود که نه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بلکه بعلت استرس ناشی از این ویروس جان خود را از دست داده اند. 

رئیس انجمن تغذیه ایران، دکتر جلال الدین میرزای رزاز گفته است که افرادی که در بحران کرونا دچار افسردگی و اضطراب شده‌اند، بهتر است عصرها شیر نیمه گرم بنوشند.

دکتر رزاز درباره نوشیدن شیر گفته است که برای ارتقا سیستم ایمنی بدن باید از مواد غذایی که دارای یکسری ویتامین‌های محلول در چربی شامل ویتامین A، B، E استفاده کرد. همچنین استفاده از ویتامین A و B به تبعیت از رژیم غذایی متنوع که بیش از ۸۵ درصد مواد معدنی را تأمین می‌کند، تأثیرگذار است.
View this post on Instagram

A post shared by رامک دوست بزرگ و کوچک (@ramakdairy) on

گفته شده است که بالا بردن سیستم ایمنی بدن تا حدودی سبب می شود تا استرس های ناشی از ویروس کرونا کم شود و افراد به این باور می رسند که بدنشان از این ویروس ایمن است.
دکتر رزاز معتقد است که برای آن دسته از هموطنان که با کمبود ویتامین D مواجه هستند، توصیه می‌شود این ویتامین به صورت مکمل مصرف شود. همچنین ویتامین D به طور معمول و به صورت روزانه هزار واحدی و به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار ۵۰ هزار واحدی مصرف می‌شود که باید از طریق داروخانه‌ها تهیه شود. اما در ایام کرونا مصرف ۸۰۰ تا هزار واحدی ویتامین D کافی است.
وی در مورد سایر ریز مغذی‌ها شامل زینک و سلنیوم، گفت که این ریز مغذی‌ها در همه غذا‌ها یافت می‌شود. توصیه سازمان بهداشت جهانی این است که ویتامین C را از طریق غذا و سبزیجات در ایام کرونا استفاده کرد.
بسیاری از کاربران معتقدند که ترس از ابتلا به ویروس کرونا شاید از ابتلا به این ویروس ترسناکتر باشد. عده ای معتقدند که همین ترس و استرس سبب می شود تا سیستم ایمنی بدن پایین آید و ویروس وارد بدن شود. عده ای از کاربران نیز معتقدند که غیر از نوشیدن شیر نیمه گرم برای جلوگیری از استرس، بهتر است افراد اخبار کرونا را دنبال نکنند و فقط پروتکل های بهداشتی را بصورت روتین رعایت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала