نحوه تشخیص ماسک اصلی از تقلبی +ویدئو، عکس

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر مقابله با کرونا: تولید ماسک در کارخانه پرچم سازی
مقابله با کرونا: تولید ماسک در کارخانه پرچم سازی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماسک مناسب ۳لایه چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش اسپوتنیک، با شیوع ویروس کرونا در جهان، مردم برای حفظ سلامتی خود ملزم به استفاده از ماسک شده اند. بنابراین ماسک های زیادی با کیفیت های متفاوت در سطح بازار وجود دارد که روش اصل بودن آن را باید بدانیم تا به درستی از ورود ویروس به بدن خود جلوگیری کنیم.

View this post on Instagram

A post shared by مانتو بی بی (@_mantobibi) on

برای آزمایش ماسک باید ابتدا آن را از وسط با قیچی ببریم تا از سه لایه بودن آن اطمینان حاصل کنیم. لایه وسطی ماسک، لایه اصلی آن محسوب می شود که باید شرایط خاصی داشته باشد. بعضی از ماسک ها دارای لایه وسط بسیار نازک هستند که در برابر ویروس مقاومتی ندارد، بنابراین این ماسک ها اصلا مفید نیستند و تقلبی محسوب می شوند. بعضی دیگر از ماسک ها دارای لایه وسط شبیه دستمال کاغذی می باشند که بر روی شعله آتش می گیرند. گفته شده است که این ماسک ها نیز موثر نیستند چرا که لایه وسط باید شبیه دستمال کاغذی باشد اما از جنس ملت بلون باشد. ماسک دارای لایه وسط ملت بلون، در مقابل شعله آتش فقط آب می شود و مشتعل نمی گردد. لایه ملت بلون کمی از دستمال کاغذی حالت پلاستیکی تری دارد و همین لایه از ورود ویروس به بدن جلوگیری می کند و نقش فیلتر را ایفا میکند. 
View this post on Instagram

A post shared by کالای پزشکی پژوهان (@pazhouhan_kalapezeshki) on

بسیاری از کاربران معتقدند که ازین پس برای تشخیص یک ماسک باید آن را قیچی کنیم تا از اصل بودن آن مطمئن شویم. عده ای دیگر از کاربران عنوان کردند که در حالیکه بسیاری از مردم از ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، چطور عده ای به فکر تولید ماسک تقلبی می افتند و وجدان آنان کجا رفته است. کاربران عنوان کردند که مطلب مفیدی بوده است اما باید مصرف ماسک خود را چند برابر کنند چرا که دائما باید ماسک ها را قیچی کنند. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала