افزایش پدیده عروسک‌داری به جای فرزند‌آوری در ایران +عکس

© Fotolia / Drubig-photoبچه های خندان
بچه های خندان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از خانواده‌های ایرانی در چند سال اخیر از فرزندآوری امتناع می‌کنند و این موضوع به یکی از اصلی‌ترین معضلات این کشور تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز در گزارشی به علاقه برخی از خانواده های ایرانی به عروسک‌های کودکانه واقع گرایانه پرداخته است و در این باره نوشت: «برای برخی از خانواده‌ها در ایران احتمال داشتن فرزندان بیشتر بار اقتصادی یا عاطفی زیادی را تحمیل می‌کند اما آنها به داشتن فرزند علاقمند هستند بنابراین عروسک‌های کودکانه را گزینه‌ای مناسب به جای نوزاد زنده کرده‌اند. بسیاری از مشتریان عروسک‌های نوزادی کسانی هستند که فرزندشان از داشتن برادر یا خواهر محروم است و خواهان یک خواهر و برادر هستند تا از تنهایی رهایی یابند. والدین این عروسک‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا جلوی نق زدن و شکایتشان را بگیرند.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

رسم داشتن یک فرزند عمدتا به دلیل هزینه‌ها و اوضاع اقتصادی است اما آنها درک نمی‌کنند که داشتن یک خواهر و برادر واقعی نمی‌تواند از این طریق جایگزین شود. بسیاری از زوج ها ترجیح می‌دهند فرزند واقعی نداشته باشند حتی زنان مجرد نیز با در اختیار گرفتن این عروسک‌ها به آرامش می‌رسند.»

View this post on Instagram

A post shared by آخرین خبر (@akharinkhabar) on

رشد جمعیت کشور ایران طبق آخرین آمارها در سال ۱۳۹۸ برای اولین بار در تاریخ ایران به کمتر از یک درصد رسیده است و این موضوع به یکی از اصلی‌ترین موارد مورد بحث برای علت یابی و رفع این مشکل تبدیل شده است. بسیاری از کاربران این اتفاق را در چنین شرایط اقتصادی بهترین کار می‌دانند اما برخی آن را وحشتناک می‌خوانند.

View this post on Instagram

A post shared by 🇮🇷کناریها (kenariha)🇮🇷 (@kenarihaa) on

کاربرانی دوری از فرزندآوری را توطئه خارجی و برخی با عصبانیت آن را توطئه داخلی و شرایط سخت زندگی با وجود گرانی‌ها، تورم، بیکاری، مسکن، آمار بالای سن ازدواج و موارد دیگر می‌دانند و عنوان می‌کنند شاید افرادی که عروسک می‌خرند کم باشند اما قطعا کسانی که ازدواج نمی‌کنند و یا خانواده‌هایی که جرات بچه‌دار شدند را ندارند کم نیستند.

View this post on Instagram

A post shared by Hot.news (@hot.news___) on

کاربرانی هم با کنایه عنوان می‌کنند پس از این شعار "عروسک بیشتر، زندگی بهتر بدون هیچگونه هزینه اضافی" باید سر داد. این کاربران معتقدند این مسئله به علت تمایل کمتر جوانان به ازدواج و مشکلات اقتصادی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала