توصیه ناکارآمد سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران به دیابتی‌ها + عکس، ویدئو

© Sputnik / Pavel Lisitsin /  مراجعه به بانک تصاویر انسولین
انسولین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاسخ عجیب سخنگوی سازمان غذا و دارو به مخاطبی که گله از نبود انسولین داشت!

به گزارش اسپوتنیک، پاسخ عجیب سخنگوی سازمان غذا و دارو به مخاطبی که از نبود انسولین گله داشت، با واکنش انتقادی کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by اخبار سیاسی اقتصادی | OWL.PARS (@owl.pars) on

ماجرا از این قرار است که یک کاربر فضای مجازی با توجه به کمبود انسولین در کشور طی توییتی از کیانوش جهانپور، مدیر روابط‌عمومی وزارت بهداشت خواستار پاسخ این مقام مسئول برای رفع این مشکل می‌شود. او در شبکه‌های اجتماعی نوشت که "پدر من دیابتی هست و انسولینش تمام شده! امروز و دیرکز هم نتوانستیم چیزی پیدا کنیم. همچنین پدر من به تمام انسولین‌های نسل دو هم واکنش افت شدید قند نشان دادند! میشه بفرمایی ما چه خاکی تو سرمکن بریزیم؟" در پاسخ به این مخاطب گفته شده است که "دوز انسولین را کاهش دهید"

View this post on Instagram

🩺 #انسولین_نیست ❗ نبودن انسولین ، اصلا شوخی نیست ‼ تعداد زیادی از بیماران دیابتی فقط با تزریق انسولین ، قند خونشان را کنترل میکنند و نبود این انسولین ، یعنی عدم کنترل قند خون این عزیزان و عدم کنترل قند خون یعنی عارضه ، یعنی ریسک ، یعنی خدای نکرده کمای دیابتی .... ابن داستان اصلا #شوخی_نیست #انسولین کالای لوکس نیست که یک روز نباشد آب از آب تکان نخورد .... ❗ #انسولین داروی مکمل نیست که در دسترس نبودنش ، اشکالی به وجود نیاورد .... ❗ #انسولین درمان بیماری تعداد بسیار زیادی از هموطنان ماست.... این داستان اصلا #شوخی_نیست به داد #دیابتی ها برسید.... . شاید این هشتگ ها توجه مسئولین رو جلب کنه... پس اگر تونستید شما هم هشتگ بزنید #انسولین_نیست #به_داد_دیابتیها_برسید . . . #دیابت #دیابت_درمان #درمان_دیابت #دیابتی #انسولین_دیابت #قند_خون #دیابت_انسولین #دیابت_بارداری #دیابت_را_جدی_بگیریم #دیابت_درمان_دارد

A post shared by sina.shirazi_. (@sina.shirazi_) on

این پاسخ، کاربران را به واکنش واداشت تا نظرات انتقادی خود را در شبکه‌های اجتماعی ثبت کنند. رئیس انجمن دیابت کشور به توئیت کیانوش جهانپور اینگونه پاسخ داد که دوز انسولین را نمی‌شود بدون اطلاع پزشک کاهش داد.

بسیاری از کاربران معتقدند که دوز انسولین به سن و شدت دیابت بستگی دارد و کاهش دوز آن به ناگاه عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه دارد. عده‌ای دیگر از کاربران عنوان کردند که به جای اینکه دولت سعی در حل مشکل انجام دهد، خواهان پاک کردن صورت مسئله است و این ناکارآمدی آن را می رساند.

View this post on Instagram

A post shared by Azadeh Mokhtari آزاده مختاری (@azadeh_mokhtari) on

عده ای از کاربران نیز عنوان کردند که انسولین برای آنان مانند اکسیژن و آب حیات است و بدون آن چند روزی بیشتر نمی توانند زندگی کنند.
View this post on Instagram

A post shared by “توییت‌باز فارسی” (@tweetbaz.farsi) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала