نکات ایمنی نصب بخاری و دودکش +عکس، ویدئو

CC0 / Pixabay / Gas
Gas  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نصب غیر اصولی دودکش بخاری باعث سوخت ناقص و تولید گازهای خطرناک و بوجود آمدن حوادث ناگوار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، با شروع فصل سرما استفاده از وسایل گرمایشی مرسوم می‌شود اما متاسفانه هر ساله در این فصل به دلیل عدم آگاهی در نصب صحیح و بدون نقص دودکش و همچنین بی‌احتیاطی افراد شاهد حوادث ناگواری هستیم که برخی از این حوادث منجر به مرگ می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by موسسه مطبوعاتی نسل فردا (@naslefardanews) on

نصب دودکش که گاز مونوکسید کربن را از خود عبور می‌دهد می‌تواند تا حدود زیادی از میزان خطر بکاهد و از پیش آمدن حوادث جلوگیری کند به همین دلیل رعایت نکات ایمنی در نصب صحیح دودکش بخاری و سایر وسایل گازسوز بسیار اهمیت دارد.

View this post on Instagram

A post shared by بزرگترین مرجع اخبار آزمونها (@eeeng.ir) on

قبل از نصب بخاری از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شوید. انتهای کلیه دودکش‌ها باید حداقل یک متر از سطح بام فاصله داشته و دارای کلاهک باشد. مطمئن باشید فضای خانه دارای تهویه مناسب جهت تامین اکسیژن (هوا) می‌باشد. رنگ شعله را چک نمایید رنگ نارنجی نشانه وجود خطر (نقص در سیستم) می‌باشد. از رها کردن انتهای دودکش‌ها در فضای بسته مثل راهروها حیات خلوت یا پاسیوهای سقف‌دار جدا خودداری نمایید. دودکش و اتصالات آن باید از جنس مقاوم و بدون هیچ‌گونه منفذ و نشتی در سراسر آن باشد. بکارگیری لوله‌های آکاردئونی (لوله خرطومی هود) ممنوع می‌باشد. همچنین از گذاشتن لوله‌های بخاری در ظروف آب جدا خودداری کنید.

کاربران بسیاری عنوان می‌کنند از حوادث ناگواری که در پاییز و زمستان به دلیل استفاده نادرست از وسایل گازسوز رخ می‌دهد واهمه دارند. این کاربران معتقدند این اتفاقات اگر منجر به آتش‌سوزی شود نه تنها به افرادی که دلیل این اتفاق بوده‌اند بلکه به همه‌ی افراد ساکن در آن نزدیکی نیز آسیب می‌زند.

View this post on Instagram

A post shared by تاسیسات و لوله کشی ساختمان (@tehranpiper) on

برخی از کاربران با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا عنوان می‌کنند در این اوضاع قبل از هر چیزی باید نگران جانمان باشیم که به هر شکل که نگاه کنیم در خطر است. جمعی از کاربران اما بر این باورند که رعایت نکات بهداشتی و ایمنی تا حد زیادی می‌تواند از وقوع حوادث و به خطر افتادن جان افراد موثر باشد.

View this post on Instagram

A post shared by #دکتر مهدی فهیمی #طب سنتی (@drmahdifahimi) on

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала