واکنش‌های کاربران ایرانی به نخستین باغ کوروش کبیر در جهان +ویدئو، عکس

© Sputnikباغ گیاه شناسی دانشگاه دولتی مسکو
باغ گیاه شناسی دانشگاه دولتی مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افتتاح باغی بزرگ و باشکوه با نام کوروش کبیر در تاجیکستان همچنان با واکنش‌های کاربران ایرانی همراه است.

به گزارش اسپوتنیک، باغ بزرگ و باشکوه کوروش کبیر که به دستور رئیس جمهور تاجیکستان، امامعلی رحمان برای شناساندن بیشتر کوروش کبیر به دنیا ساخته و سال گذشته با حضور وی و شهردار شهر دوشنبه، رستم امامعلی افتتاح گردید همچنان با واکنش‌های کاربران ایرانی در صفحات اجتماعی همراه می‌باشد.

View this post on Instagram

A post shared by مشهد آوا _ mashhadava (@mashhadava) on

کاربران ایرانی عنوان می‌کنند در حالیکه این باغ به نام کوروش کبیر نامگذاری شده است اما در این گزارش و توضیحات عنوان شده حتی یک بار نامی از ایران برده نشد و گویی کوروش کبیر ایرانی نبوده است. این کاربران این سوال را مطرح می‌‌کنند که چرا ایرانیان باید به گذشته خود بی‌توجه باشند که رئیس‌جمهور تاجیکستان و مردمش این چنین با گذشتگان ایرانی فخروشی ‌کنند.

 

جمعی از کاربران با کنایه عنوان می‌کنند وقتی هر ساله فضای امنیتی بر سر حضور مردم در پاسارگاد برپا می‌شود و مردم را برای این شوق حضور، سرکوب می‌کنند نتیجه‌اش این می‌شود که برخی کشورها بزرگان ایرانی را از آن خود بدانند.

این کاربران همچنین معتقدند در ایران باید استفاده از کلمات پارسی جایگزین کلمات عربی شود و برای این موضوع به صورت جدی فرهنگ‌سازی شود. برخی دیگر از کاربران این اتفاق زیبا در تاجیکستان را شروع خوبی برای حفظ فرهنگ و هویت ایرانی عنوان می‌کنند و بر توجه بیشتر به این موضوع تاکید می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала