واکنش‌های کاربران به عذرخواهی رهبر کره ‌شمالی +ویدئو، عکس

© AFP 2023 / KCNAکیم جونگ اون رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره
کیم جونگ اون رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیم جونگ اون با گریه از مردمش بخاطر شرایط سخت معیشتی و عدم موفقیت در انجام اهداف از پیش تعیین شده‌اش عذرخواهی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حضور و سخنرانی کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی هفته گذشته در مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس حزب حاکم کارگران کشورش خبرساز شد و حواشی بسیاری به دنبال داشت.

View this post on Instagram

‌ 🔸️کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از مردم کشورش به خاطر اینکه نتوانسته وضعیت اقتصادی آن‌ها را بهبود بخشد پوزش خواست و در برابر چشم هزاران نفر اشک ریخت. در ویدئوی منتشر شده از جشن هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل حزب کمونیست کره شمالی، آقای کیم پس از سخن گفتن از افزایش "توان دفاعی" کشورش، به وضعیت اقتصادی کره شمالی اشاره کرد و تحریم‌های بین‌المللی، بلایای طبیعی و ویروس کرونا را سه عامل عمده فشار بر زندگی مردم خود خواند. او در حالی که از یک موشک عظیم "قاره‌پیما" رونمایی می‌کرد، از مردم کشورش معذرت‌خواهی کرد که در ارتقای سطح اقتصادی جامعه ناکام بوده است. کیم جونگ اون گفت: اعتماد مردم به من، به اندازه آسمان رفیع و به اندازه قعر دریاها عمیق بود، اما من نتوانستم این انتظارات را به نحوه شایسته برآورده کنم و از این بابت پوزش می‌خواهم. او سپس عینکش را برداشت و اشک‌هایش را پاک کرد. ✅ در کوتاه‌ترین زمان با ما بروز باشید👇 @payameno @payameno #کره_شمالی #کیم_جونگ_اون #پیام_نو #قاره_پیما

A post shared by پیام نو (@payameno) on

در این مراسم او علاوه بر صحبت درباره توان نظامی کشورش، از عواملی که مانع از انجام وعده‌هایی که برای پیشرفت اقتصادی کشورش قول داده بود سخن گفت و با گریه عنوان کرد: «شرمنده‌ام که هرگز نتوانسته‌ام به درستی اعتماد عظیم شما را تلافی کنم. تلاش و از خود گذشتگی من برای بیرون آوردن مردم از وضعیت معیشت دشوار، کافی نبود.»
همچنین وی ضمن قدردانی از تلاش‌های ارتش کشورش بابت سخت‌کوشی در واکنش به طوفان‌های تابستانی ویرانگر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از اینکه حتی یک شهروند کره‌شمالی هم تست مثبت نداشته است با افتخار گفت.

View this post on Instagram

A post shared by مریم حسینی | خبرنگار | یزد خبر (@yazd_rooydad) on

کاربران به گریه و عذرخواهی کیم جونگ اون واکنش نشان دادند و این رویداد بی‌سابقه را ناباورانه می‌خوانند. آنها عنوان می‌کنند در حالیکه رهبر کره شمالی تحریم‌ها و کرونا را از عواملی می‌داند که مانع از تلاش‌های او شد، در ایران دلیل تمام مشکلات کاخ سفید عنوان می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by @mohammadsalh79 on

برخی از کاربران معتقدند سیاست مداران و رهبران دیکتاتور از این روش‌ها برای آرام کردن مردم کشورشان استفاده می‌کنند تا مانع از اعتراض آنان شوند. جمعی از کاربران نیز با کنایه عنوان می‌کنند دلار علاوه بر عطسه ترامپ، به عذرخواهی کیم جونگ اون هم حساس شده است؛ و اگر تا سال گذشته می‌ترسیدیم که ایران کره شمالی شود حالا باید به آنها غبطه بخوریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала