شیوه جدید سرقت با بیهوش کردن از طریق ماسک +ویدئو

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر مقابله با کرونا: تولید ماسک در کارخانه پرچم سازی
مقابله با کرونا: تولید ماسک در کارخانه پرچم سازی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار ویدئویی هشدار دهنده و آموزنده در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، سارقان همیشه با روش‌های مختلف برای به دام انداختن افراد در کمین نشسته‌اند و اکنون نیز در بحبوحه‌ی کرونا از شگرد جدیدی برای سرقت از مسافران و رهگذران استفاده می‌کنند. کاربران ویدئویی آگاهی‌بخش از روش‌های سرقت با استفاده از ماسک آغشته به مواد بیهوشی را در صفحات اجتماعی منتشر می‌کنند و مردم را نسبت به این شگرد جدید سرقت هشدار می‌دهند.

View this post on Instagram

A post shared by A.M (@b.mousavi.afg.1990) on

در این ویدئو نمایش داده می‌شود که وقتی مسافری بدون ماسک برای طی کردن مسیری سوار تاکسی می‌شود سارق به بهانه کرونا و اصرار به اینکه باید در تاکسی ماسک استفاده شود با تظاهر به داشتن ماسک اضافه و بخشیدن آن به مسافر، ماسک را به مواد بیهوشی آغشته می‌کند و پس از بیهوش شدن مسافر تمام وسایل او را به سرقت می‌برد و او را در کنار خیابان رها می‌کند.

View this post on Instagram

A post shared by قانون و حقوق به زبان ساده (@hoghooghi_fact) on

بسیاری از کاربران این ویدئو را آموزنده و مفید می‌دانند و عنوان می‌کنند برای اینکه به دام سارقان نیفتاد باید مراقب بود و چنین آموزش‌هایی را بیشتر نشر داد. اما برخی از کاربران معتقدند این خود روش جدید سرقت را به سارقان می‌آموزد. کاربرانی هم عنوان می‌کنند از تماشای این ویدئو وحشت کرده‌اند و از سایه خود می‌ترسند.

گروهی نیز عنوان می‌کنند این ویدئو دو نکته را یادآور می‌شود اول اینکه در سایه کرونا همیشه ماسک بزنید تا سلامتی خود و دیگران را به خطر نیندازید و دوم اینکه از افراد رهگذر ناآشنا وسایل بهداشتی همچون ماسک نگیرید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала