توصیف شاگرد خسرو آواز ایران از اسرار صدای وی +ویدئو

CC BY 4.0 / IRNA / استاد محمد رضا شجریان
استاد محمد رضا شجریان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیل‌ و ظرافت‌های آواز محمدرضا شجریان توسط وحید تاج مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال انتشار خبر درگذشت محمدرضا شجریان خواننده نامدار ایرانی، موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی به راه افتاده است.

View this post on Instagram

A post shared by نوای ساز. (@navay.saz) on

علاوه بر اینکه بسیاری از مقامات ایرانی، چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و کاربران از این خبر اظهار تاسف کردند و به همه ایرانیان تسلیت گفتند، تصاویر و ویدئوهای بسیاری نیز از کارهای ایشان در فضای مجازی منتشر شده است. یکی از این ویدئوها مربوط به تحلیل صدای استاد آواز ایران توسط یکی از شاگردان ایشان به نام وحید تاج است که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

او با بازخوانی اشعاری که توسط محمدرضا شجریان خوانده شده بود به تحلیل توصیفات و ظرافت های ادبی آن پرداخت. او همچنین حالت های افتان و خیزان صدای استاد شجریان را مرتبط با معانی اشعار دانست و معتقد است که او با حالات و ظرافت های صدای خود تصویر زیبایی در ذهن شنوندگان و مخاطبان خود می ساخته است.

View this post on Instagram

A post shared by REZA (@reza_mansouri32) on

کاربران بسیاری محمدرضا شجریان را نماد فرهنگ و موسیقی ایران زمین می‌دانند که از شهرت بین‌المللی برخودار بودند. این کاربران عنوان می‌کنند صدا، آواز و تحریرهای این استاد برجسته در نوع خود بسیار خاص و تکرار نشدنی بوده است. کاربران با اشاره به ممنوع‌ التصویری ایشان در دهه اخیر ضمن اظهار تاسف عنوان می‌کنند این صدای بی‌تکرار هرگز خاموش نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала