راز طول عمر "بلند شدن زود هنگام از سر میز غذا" است

اشتراک
متخصصان تغذيه در ایتالیا معتقد اند که پرهیز از پرخوری به حفظ طول عمر در سنین پیری کمک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سیلویا ویتالی متخصص تغذيه در ایتالیا، کم خوردن، فعالیت بدنی و تحریک فعالیت ذهنی ضروری است.

روش لاغری پس از قرنطینه  - اسپوتنیک ایران
روش لاغری پس از قرنطینه

ویتالی گفت: "علاوه بر توجه دقیق به رژیم غذایی و فعالیت بدنی، تا آنجا كه ممكن است فعالیت ذهنی تحریك كننده می تواند به شما در افزایش طول عمر كمك كند، خصوصاً وقتی كه صحبت از سنین بالاتر در 75 سالگی می شود، باید فرد بیشتر فعالیت ذهنی انجام دهد."

در عین حال، این دکتر افزود، فعالیت بدنی در سنین پیری تنها ابزاری است که در جلوگیری از مشکلات خونرسانی و فعالیت ذهنی موثر است.

افراد مسن می توانند با کمک تمرینات مختلف ویژه ای که هدف آنها جلب توجه و توانایی شناخت محرک های خارجی است، فعالیت ذهنی خود را گسترش دهند. این امر به بهبود توانایی حفظ تمرکز بر چندین چیز به طور همزمان و همچنین ایجاد "حافظه فعال" کمک می کند.

علاوه بر این، همه افراد مسن باید به رژیم کم کالری پایبند باشند. وی همچنین به اعتدال در رژیم غذایی به اصطلاح رژیم مدیترانه ای اشاره کرد.

ويتالي نتيجه گيري كرد: "توانايي برخاستن از ميز هنگامي كه در معده جاي كمي داشته باشد، نشان خوبی در طول عمر بیشتر است."

روز جهانی سالمندان در جهان در 1 اکتبر جشن گرفته می شود. ایتالیا از نظر سازمان های مختلف یکی از ده کشور با بالاترین امید به زندگی است. برای زنان، این رقم به طور متوسط ​​85 سال، برای مردان -  تقریبا 81 است.

مدت‌هاست که برای دانشمندان ثابت شده است که چاقی باعث بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود. به گفته این دانشمندان، افزودن دوره‌ای غلات، ماهی و غذاهای دریایی به رژیم غذایی نیز مهم است و بهتر است رژیم غذایی با فعالیت بدنی منظم ترکیب شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала