جوان ایرانی تبار شهردار شهری در حومه‌ی پاریس شد +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران و فرانسه
ایران و فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زرتشت بختیاری مقدم با اصالت لاهیجانی، اولین شهردار ایرانی‌الاصل شهر نویی سر مرن فرانسه شد.

به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از کاربران ایرانی نسبت به شهردار شدن یک جوان ایرانی‌الاصل در فرانسه واکنش نشان می‌دهند و به تازگی این خبر به موضوع بحث و تبادل‌نظر کاربران در صفحات اجتماعی تبدیل شده است. این جوان ۳۰ ساله با اصالت لاهیجانی، زرتشت بختیاری مقدم نام دارد که مدتی‌ست به عنوان شهردار در منطقه‌ای در حومه شرقی پاریس انتخاب شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Gilan Media | گیلان مدیا (@gilanmedia) on

وی حقوق‌دان بوده و رقیب خود که سابقه‌ای ۴۳ سال در این پست را داشت شکست داد. این وکیل جوان از سال ۲۰۱۰ با تشکیل یک انجمن، خدمات چشمگیری برای مردم این شهر انجام داده بود و در انتخابات پیشین سال ۲۰۱۴ نیز سر لیست نامزدها بود و در نهایت در سال ۲۰۲۰ با کسب حداکثر آرا توانست بر کرسی شهرداری شهر تکیه دهد.

View this post on Instagram

A post shared by Gooya Europe گویا اروپا (@gooya.europe) on

بسیاری از کاربران ضمن ابراز خوشحالی و آرزوی موفقیت‌های بیشتر برای این جوان ایرانی، عنوان می‌کنند چنین اتفاقاتی افتخاری‌ست برای ایرانیان و بسیارند جوانان موفق ایرانی، اما افسوس که فضای مناسب برای پیشرفت به آنها در ایران داده نمی‌شود که در کشور خود خدمت ‌کنند و آینده‌ساز کشور خود باشند.

این کاربران عنوان می‌کنند توانایی و استعداد ایرانی بر همگان اثبات شده است اما متاسفانه در ایران نه تنها به جوانان بها داده نمی‌شود و نیروی جوان به کار گرفته نمی‌شود بلکه بیکاری و مشکلات معیشتی جوانان نیز بیداد می‌کند. گروهی از کاربران این جوان ایرانی را با جوانان داخل ایران مقایسه می‌کنند و بر این باورند اگر او در ایران می‌ماند اکنون همچون بسیاری از جوانان، جویای کار بود و یا نهایتا برای امرار و معاش شغلی نامرتبط با رشته تحصیلی‌اش انتخاب می‌کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала