رهاسازی ده‌ها بلبل خرما توسط دو جوان آبادانی +ویدئو، عکس

© Photo / Soheil Ghanbarzadehباغ وحش تهران
باغ وحش تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کار زیبای دو جوان آبادانی در رهاسازی ده‌ها بلبل خرما تحسین کاربران صفحات اجتماعی را به همراه داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از رهاسازی تعداد زیادی بلبل خرما توسط دو جوان آبادانی در فضای مجازی منتشر شده که با تشویق کاربران همراه شده است. زیستگاه بلبل خرما نخلستان‌های آبادان است که غالبا توسط افراد سودجو به دام می‌افتند و به فروش می‌رسند. دو جوان آبادانی برای ممانعت از قاچاق این پرنده‌ی زیبا مبلغ هفت و نیم میلیون تومان برای خرید ۳۰۰ بلبل خرما پرداخت کردند و با رهاسازی، آزادی را به آنان هدیه دادند. این اقدام پسندیده، بسیار مورد توجه کاربران در رسانه‌های اجتماعی قرار گرفت و موجی از پیام‌های تشویق و تشکر کاربران را به دنبال داشت.

View this post on Instagram

A post shared by 🇧🇷ABADAN🇮🇷تنهاپیج رسمی آبادان📱 (@abadan) on

بسیاری از کاربران ضمن تحسین این اقدام زیبا معتقدند این حرکت زیبا قابل وصف نیست و امیدوارند که الگویی برای همه‌ی جوانان باشد. کاربرانی عنوان می‌کنند با وجود موج سهمگین خبرهای ناامید کننده این خبر امیدبخشی برایشان بوده و اینکه انسانیت هنوز نمرده است و این جوانان هستند که سرزمین خود را می‌سازند. برخی از کاربران اما این احتمال را می‌دهند که همین پرندگان دوباره به دام بیفتند و از این بابت اظهار تاسف می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by گیاهان دارویی (@med.plant) on

جمعی از کاربران نیز عنوان می‌کنند که نگهداری بلبل خرما در جنوب ایران یک رسم است اما بهتر است گاهی به این آداب و رسوم پایبند نباشیم تا وجود این پرندگان، زیبایی بیشتری به نخلستان‌ها ببخشد.

View this post on Instagram

A post shared by ناري پوش (@nari_poosh) on

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала