سریال شبکه خانگی دل و انتقادهای وارده به آن +عکس، ویدئو

© Fotolia / Andrey Burmakinتلویزیون ابزاری برای جنگ رسانه ای
تلویزیون ابزاری برای جنگ رسانه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با پایان یافتن سریال شبکه خانگی دل بسیاری از هنرمندان و کاربران نسبت به آن واکنش نشان دادند!

به گزارش اسپوتنیک، سریالی از شبکه خانگی در ایران منتشر شده است که دل نام دارد و با پایان یافتن آن واکنش های زیادی از سوی کاربران به همراه داشته است. البته این سریال در زمان پخش حاشیه های بسیاری داشته و انتقاد های زیادی به ریتم کند داستان این سریال وارد شده است. این سریال به کارگردانی منچهر هادی از شبکه خانگی پخش شده است.

 

View this post on Instagram

A post shared by ✨فارسی ویدئو کلیپ✨ (@farsi_video) on

یکی از حواشی این کار، تجملی بودن خانواده هایی است که در این سریال نقش بازی می کنند. شخصیت های این سریال حتی در خانه نیز با لباس میهمانی، آرایش کامل و کروات هستند و به نوعی فاصله طبقاتی زیادی را با خانواده های معمولی ایرانی ایجاد می کنند. عده ای از کاربران عنوان کردند که این سریال یک فاصله جدید از میزان ضعیف و تصنعی بودن با دیگر ساخته های شبکه نمایش خانگی ایجاد کرده است. قصه این سریال ساده و تکراری است. عشق های قدیمی که از راه رسیده اند تا زندگی های جدید شکل گرفته را نابود کنند.
View this post on Instagram

A post shared by ✨فارسی ویدئو کلیپ✨ (@farsi_video) on

از دیگر حواشی این سریال، صحبت سعید راد در ارتباط با این همکاری بوده است. او با ابراز پشیمانی از نقش آفرینی در این سریال در پاسخ به سوال مجری برنامه راجع به حضور در سریال دل در رادیو تهران گفت که "می‌خواستم بازی در سریال‌های خانگی را تجربه کنم. نمی‌خواهم بگویم کاش نمی‌کردم چون دیر یا زود این اتفاق می‌افتد. اما این کار راضی‌کننده نبود. چون سناریو را کامل نخوانده بودم و ۱۰ صفحه، ۱۰ صفحه در اختیار من قرار می‌دادند. حتی زمانی موردی پیش آمد به من گفتند سناریو را می‌خواندی! من راضی نیستم چون برای این نقش‌ها ساخته نشدم. آن سینمایی که کار می‌کردم، سینمای ۳۵ میلیمتری از بین رفته است."

سعید راد همچنین در پاسخ به این سوال که پدر خانواده چطور یکباره بعد از مدتی که در کما بوده، یکباره به هوش می آید و تازه همه را هم می زند، آیا به چنین مسائلی اعتراض نکردید؟ عنوان داشت که اصلاً مسئله اعتراض نیست. این اشتباهی بود که من کرده‌ام و پای آن ایستاده‌ام. تا آخر کارم را تمام کردم، چون عادت ندارم کاری را قبول کنم و آن را به حال خودش رها کنم. تجربه‌ای بود که برای من جالب نبود و امیدوارم هیچ‌وقت دیگر تکرار نشود. 

سعید راد همچنین گفت که خودش این سریال را در زمان پخش دنبال نکرده و در این باره افزود که "این کار را دنبال نکردم، برای اینکه می‌دانستم چه خبر است. مطمئناً اذیت می‌شدم. من جلسه هفتم و هشتم فیلمبرداری، فهمیدم اما چون تعهد داده بودم باید ادامه می‌دادم. سعی کردم فضایی باشد گروه اذیت نشود. من همیشه یک چیزی را گفتم آدم‌هایی که فکر می‌کنند کارهای بزرگ می‌کنند خودشان باید بزرگ شوند و بزرگ فکر کنند؛ اگر نمی‌توانند بزرگ فکر کنند حتماً نمی‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند.  سینمای ما و نمایش‌خانگی همین است! بلبشویی است که همه از هم دفاع‌ می‌کنند. کارگردان چیزهایی می‌گوید که من تا به حال نشنیدم و دفاع‌هایی می‌کنند که قابل تأمل است. فضای‌مجازی در این میان، همه را هدف قرار می‌دهد. مردم به خودشان حق می‌دهند هر نوع توهین و تشویق بی‌موردی را داشته باشند.

View this post on Instagram

A post shared by سرگرمی • خنده (@jok.jim1) on

منوچهر هادی در پاسخ به انتقاد سعید راد در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت که "سعید راد عزیز. خودت دوست داری بچه‌ها سعید جون صدات کنن. سعید جون، اگر به هر دلیلی این همکاری به سلیقه شماخوش نیامده و خاطر زیبای شمارا آزرده، من تمام قد به احترام شما، مهربانی‌هایت و سابقه درخشانت در حوزه بازیگری می‌ایستم و فقط، به خاطرات خوبی که در پشت صحنه با شما داشتم فکر می‌کنم. هر نقدی به سریال «دل» و بازی شما هست اشکال من است و این را می‌پذیرم. با تمام وجودم و همه تلاشم سریال «دل» را ساخته‌ام و پای کارم چه خوب چه بد ایستاده‌ام. از همه کسانی که به هر دلیلی با سریال «دل» ارتباط برقرار نکردند هم عذر خواهی می‌کنم."
View this post on Instagram

A post shared by منوچهر هادی | Manouchehr Hadi (@manouchehrhadii) on

یکتا ناصر، همسر منوچهر هادی و یکی از بازیگران سریال دل، در کامنتی زیر پست این کارگردان اینگونه نوشت که "منوچهر عزیزم در این دوران خیلی از آدم‌ها یاد گرفتن که تعریف‌ها رو مال خودشون کنن و انتقادات رو به دیگران حواله بدهند، حقا که جایگاه بلند تو تحسین‌برانگیز و است و وسوسه رسیدن به آن برای بعضی حسادت را جایز می‌کند. می‌دانم که حرف‌های نابه‌جا را به دل نمی‌گیری و می‌دانم که نادرند کسانی که اینقدر خالصانه برای کارشان زحمت می‌کشند و جواب دشمنان و کینه توزان‌شان را هم با مهربانی می‌دهند."
View this post on Instagram

A post shared by Yekta Naser یکتا ناصر (@yekta_nasser) on

او همچنین در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت که "ممنونم از دست اندركاران و همكارانم در سريال دل كه همگى به من كمک كردند و روزهاى خاطره انگيزى را برايم رقم زدند. ممنونم از تمام كسانى كه اين كار را ديدند و با نظر لطف و نگاه مهربانشان مارا تشويق كردند. ممنونم از تمام منتقدين به اين سريال كه نكات مهمى را يادآورى كردند و اميدوارم اگر عمرى باقى بود در مسير حرفه اى خودم بتوانم آنها را بكار ببندم. ممنونم از خانواده عزيزم كه در تمام دوران فيلمبرداى از دختر كوچكم مراقبت كردند تا من بتوانم با كمترين نگرانى براى نقشم تلاش كنم. و ممنونم از منوچهر هادى عزيز كه در اين راه با تمام دشواريهايش به من اعتماد كرد و همراهم بود . والبته آنقدر وارسته و پيراسته نشدم تا از كسانى كه با الفاظ زشت و زننده توهين ميكنند تشكر كنم اما آنها هم به من قدرت شكيبايى و ناديده انگاشتن را آموختند پس برايشان آرزوى دلى آرام و روانى آسوده دارم"
بسیاری از کاربران ضمن خسته نباشید به دست اندرکاران سریال دل معتقدند که این سریال می توانست در 20 قسمت تمام شود و نیاز به 40 قسمت نبود. صحنه ها، دیالوگ ها و یادآوری های تکراری این سریال را بسیار طولانی و خسته کننده کرد. به گفته این دسته از کاربران اگر ریتم سریال تند تر می بود جذاب تر می شد. در مقابل عده ای از کاربران معتقدند که سریال دل بسیار زیبا و پرشوق و هیجان بوده است. به گفته این دسته از کاربران، کسانی که به این سریال انتقادهای تند و تیز دارند و معتقدند که وقت و هزینه خود را تلف کردند، می توانستند صلا آن را خریدری نکرده و نگاه نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала