نظر کاربران در مورد شکست رکورد انیشتین توسط دختر ۱۱ ساله ایرانی +عکس، ویدئو

© Flickr / thierry ehrmannAlbert Einstein
Albert Einstein - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تارا شریفی دختر ایرانی الاصل، رکورد ضریب هوشی انیشتین و دانش آموز دبیرستان استیون هاوکینگ را شکست!

به گزارش اسپوتنیک، تارا شریفی دانش آموز مدرسه "السبری" در نزدیکی لندن، در آزمون هوش موسسه "منسا" وابسته به دانشگاه آکسفورد، با کسب بالاترین نمره و امتیاز ۱۶۲، رکورد ضریب هوشی آلبرت انیشتین و پروفسور "استیون هاوکینگ" را شکست و در سطحی بالاتر از حد نصاب نوابغ با امتیاز ۱۴۰ قرار بگیرد.

خانواده این دختر نابغه متولد سال 1387 از اهالی روستای خون در بخش بوشکان از توابع شهرستان دشتستان هستند. در ۷۲۰ کیلومتری جنوب شرقی استان بوشهر قرار دارد اما اکنون ساکن انگلستان هستند.

View this post on Instagram

A post shared by دو در یک (@2dar1) on

نمره تارا شریفی در آزمون هوشی منسا 162 می باشد که نشان از هوش بالای او دارد.
پدر تارا شریفی گفته است که دخترم بسیار باهوش بود و معادلات پیچیده را حل می کرد و از همکلاسی هایش بالاتر بود به همین دلیل معلم هایش می گفتند او را در مدرسه استثنایی و یا مدرسه تیزهوشان ثبت نام کنید.

در نهایت پدر و مادرش تصمیم گرفتند که او را در آزمون تیزهوشان دانشگاه آکسفورد شرکت بدهند و از ضزیب هوشی آن آگاه شوند.
بسیاری از کاربران از هوش تارا شریفی استقبال کردند و امیدوارند که به جایگاه های بالایی برسد. گروهی از کاربران معتقدند که هوش بالا موهبت خداوندی است اما باعث افتخار نیست. مهم این است که او از هوش خود در جهت بالا بردن جایگاه علمی خود و در نهایت خدمت به مردم استفاده کند. عده‌ای از کاربران نیز عنوان می کنند که چه فایده که بیشتر افتخارات ما در بیرون از ایران رقم می‌خورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала