شکستن مرز شلمچه توسط زائرین اربعین +ویدئو

© AP Photo / Hadi Mizbanخنثی شدن عملیات انتحاری دو مهاجم به زائرین اربعین
خنثی شدن عملیات انتحاری دو مهاجم  به زائرین اربعین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زائرین اربعین حسینی‌ پس از شکستن موانع ایجاد شده از سوی فرمانداری خرمشهر، وارد مرز بین المللی شلمچه شدند!

به گزارش اسپوتنیک، به رسم هرسال زائرین اربعین حسینی از شهرها و کشورهای مختلف به سمت کشور عراق حرکت کرده و پیاده روی می کنند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مرزهای این کشور بسته شده است.
از روزهای گذشته صدها نفر از زائرین پیاده روی اربعین از ایران، علیرغم هشدارهای مسئولین بهداشتی و امنیتی و اعلام عدم پذیرش زوار از سوی کشور عراق، با پای پیاده به سمت مرز شلمچه حرکت کرده بودند.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی شبکه خبری عصرجنوب (@asrejonoob.ir) on

احمد محمدی فر دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفتگو با ایلنا درباره انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر اینکه زائرین اربعین حسینی‌ پس از شکستن موانع ایجاد شده توسط فرمانداری خرمشهر، وارد مرز بین المللی شلمچه شدند گفته است که ما چنین خبری را دریافت نکرده ایم و تاکنون به ما گزارشی در این زمینه اعلام نشده است.او ادامه داد که تاکنون از ورود زائران به مرز جلوگیری شده است.

View this post on Instagram

A post shared by پایگاه خبری حاجت | hajat (@hajat_ir) on


دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کردکه در روزهای گذشته نیز افرادی به سمت مرز راهپیمایی داشته اند که قبل از اینکه به مرز برسند در شهرهای آبادان و خرمشهر بازگردانده شده اند. محمدی فر تاکید کرده است که مرزها بسته است و دولت عراق نیز اعلام کرده است که مرز بسته است و ویزایی صادر نمی کند. وقتی هم که مرز بسته باشد کسی اجازه عبور از مرز را نخواهد داشت.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی شبکه خبری عصرجنوب (@asrejonoob.ir) on

عده ای از زائرین نیز با مرزبانان درگیر شدند و در برابر مرز بسته مقاومت کردند.
View this post on Instagram

A post shared by 《حسینیه مجازی امام حسین》 (@hoseinieh_ir) on

بسیاری از کاربران عنوان کردند که باورمان نمی شود که در قرن ۲۱ هنوزم کسانی هستند که در برابر فهمیدن اینقدر مقاومت می کنند . .باور کنید امام حسین راضی نیست که این اشخاص خانواده خودشان را گرفتار این بیماری منحوس کنند و روانه سینه قبرستان بشوند. به گفته این دسته از کاربران، کاش شخصیت حسینی داشتیم. بعضی از کاربران نیز معتقدند که چه آنها که به شمال رفتند و چه آنها که اینچنین به عراق سفر می کنند هر دو از یک رویه بی منطقی تبعیت می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала