با یک خودرو ایرانی کدام خودروی خارجی را می‌توان خرید +عکس، ویدئو

© Photo / IRNAخودرو ایرانی سمند
خودرو ایرانی سمند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقایسه قیمت خرید خودروهای تولید ایران با خودروهای خارجی با همان قیمت با واکنش‌های کاربران همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در سردرگمی بازار خودرو در وضعیت اقتصادی نامتعادل کشور ایران، برخی از کاربران در راستای افزایش قیمت ناگهانی خودروهای تولید ایران تصاویری با محتوی مقایسه قدرت خرید خودروی ایرانی و خارجی منتشر کردند و عنوان می‌کنند با هزینه‌ای که می‌توان یک خودروی بی‌کیفیت ایرانی خرید می‌توان یک خودروی لوکس خارجی کارکرده و یا حتی صفر خرید. به طور مثال قیمت پراید در ایران معادل قیمت مرسدس بنز مدل ۲۰۱۰ و قیمت پژو ۲۰۶ معادل قیمت پورشه مدل ۲۰۰۸ می‌باشد.

View this post on Instagram

A post shared by 🇮🇷چابک خبر-نیوز😷 (@chabok.news) on

کاربران بسیاری ضمن اینکه این اتفاق را فاجعه می‌خوانند عنوان می‌کنند دولتی که با هر ترفندی از قبیل افزایش قیمت‌ها می‌خواهد درآمد کسب کند با چنین مسائلی نیز روبرو خواهد شد. بسیاری از این کاربران عنوان می‌کنند با مبلغ مشخصی که برای خرید یک خودروی ایرانی در نظر گرفته می‌شود می‌توان یک خودروی خارجی خرید. آنها معتقدند حداقل کاری که می‌توان انجام داد این است که واردات خودرو خارجی را بدون هیچ تعرفه گمرکی آزاد کرد تا این همه هزینه می‌کنند دست کم یک ماشین خوب سوار شوند.

View this post on Instagram

A post shared by دنا پلاس سوار (DPS) (@denaplussavar) on

کاربرانی نیز با اشاره به این موضوع که عده‌ای قابل توجه در حال خرید خودرو با این قیمت‌های نجومی هستند که نیازی به خودرو ندارند و با دلال بازی می‌خواهند سرمایه خود را افزایش دهند؛ عنوان می‌کنند به خاطر سود یک عده خاص، ۸۰ میلیون ایرانی از رفاه و لذت زندگی محروم هستند.

View this post on Instagram

A post shared by 🚨 آژیر خبر (@ajir_khabar) on

و اینکه مگر چه تعداد در کارخانه‌های ایرانی مشغول تولید خودروهای بی‌کیفیت هستند که بسیاری را نیز به کام مرگ کشانده‌اند؟! و در واقع این تنها بهانه‌ای‌ست برای منفعت طلبی عده‌ای که به جان مردم افتاده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала