شگرد جدید سارقان از طریق خودپرداز‌های غیرنقدی +ویدئو، عکس

اشتراک
آگاهی بخشی دیگران از روش‌های مختلف کلاهبرداران برای کلاهبرداری‌های مدرن این روزها، می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

به گزارش اسپوتنیک، گزارشگر صدا و سیمای ایران در گزارشی از شگرد جدید کلاهبرداران در مقابل خودپردازها خبر داد و با توضیحاتی درباره روش این نوع کلاهبرداری، به مردم توصیه و هشدارهای لازم را داد.

View this post on Instagram

A post shared by خانواده برتر (@khanevadebartar) on

این کلاهبرداری از طریق خودپردازهای غیرنقدی اتفاق می‌افتد که تراکنش‌های مختلف به جز دریافت پول نقد انجام می‌دهد، اتفاق می‌افتد. بدین طریق که وقتی شخصی از این خودپرداز استفاده می‌کند و بدون زدن دکمه خروج، کارت خود را برمی‌دارد راه برداشت پول را برای سارقان فراهم می‌کنند اگر شخص بلافاصله از پایه‌های خودپرداز نقدی که معمولا در کنار خودپردازهای غیرنقدی قرار می‌دهند استفاده کند و سارق متوجه رمز کارت بانکی او شود این کار بسیار سهل خواهد شد.

View this post on Instagram

A post shared by خبر‌های اقتصادی و تجاری (@akhbar.tejarat) on

بنابراین به افراد توصیه می‌شود در استفاده از خودپردازهای نقدی و غیرنقدی دقت لازم را داشته باشند تا این فرصت را از به کلاهبردارانی که همه جا کمین کرده‌اند ندهند. طبق آخرین گزارشات، این شیوه کلاهبرداری که چندان همه‌گیر نیست، مبلغ ۶ میلیون تومان را از حساب یکی از افرادی که از خودپرداز غیرنقدی استفاده کرده بود به سرقت برد.

View this post on Instagram

A post shared by ❤شیراز|shiraz❤صفحه اختصاصی (@shiraz_photo) on

کاربران بسیاری از شگردهای مختلف کلاهبرداری که بیشتر در فضای مجازی اتفاق می‌افتد صحبت می‌کنند و راه مقابله با کلاهبردان را انتشار شگردهای آنان و آگاهی بخشی به مردم و همچنین پیگیری‌های پلیس در مورد این تخلفات می‌دانند. جمعی از کاربران نیز علت غالب این کلاهبرداری‌ها را در نتیجه بی‌دقتی و سهل‌انگاری افراد می‌دانند و معتقدند تلویزیون می‌تواند با پخش انیمیشن‌های مختلف در بالا بردن دقت و آگاهی افراد جامعه گام بردارد و فرهنگ‌‌سازی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала