رفتن به مدرسه در روزهای کرونایی +ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مدرسه دخترانه در ایران
مدرسه دخترانه در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چگونه به کودکان آموزش دهیم تا در دوران کرونا به مدرسه بروند!

به گزارش اسپوتنیک، با بازگشایی مدارس در ایران و امکان حضور دانش آموزان بصورت حضوری در مدارس در روزهای کرونایی لازم است که آموزش هایی برای رعایت پروتکل های بهداشتی به دانش آموزان داده شود. ویدئوهایی در این راستا در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که به کودکان آموزش می دهند تا با حضور در مدرسه مراقب این ویروس خطرناک باشند.

در این ویدئوها به دانش آموزان گفته می شود که علاوه بر لوازم ضروری مدرسه مثل مداد و دفتر و خط کش، باید دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز همراه خود داشته باشند. شب ها زودتر به خواب روند تا بدن آنان نسبت به ویروس مقاوم باشد. همچنین استفاده دائمی از ماسک از بدو خروج از خانه و شستن مداوم دست ها نیز باید در برنامه روزانه دانش آموزان باشد.
View this post on Instagram

A post shared by teh.6.shahr.amade (@teh.6.shahr.amade) on

گفته شده است که دانش آموزان باید هر خوراکی که قرار است در مدرسه میل کنند را از خانه با خود همراه داشته باشند و از خرید آن از بوفه مدرسه خودداری کنند. رعایت فاصله اجتماعی در مدرسه و عدم بغل کردن دوستان خود در مدرسه از دیگر آموزش هایی است که امسال به دانش آموزان داده می شود تا سلامتی آنان به خطر نیفتد. همچنین تاکید به دوش گرفتن پس از اتمام ساعت مدرسه نیز از جمله مسائلی است که به دانش آموزان گوشزد می شود.
بسیاری از کاربران معتقدند که حضور بچه ها در مدرسه در روزهای کرونایی ضرورتی نداشته و آنها باید مانند سال پیش در خانه و بصورت آنلاین درس می خواندند. به گفته این دسته از کاربران، رعایت پروتکل های بهداشتی منجر به وسواسی شدن دانش آموزان می شود و تمرکز آنان را برای درس خواندن کم می کند. اما در مقابل عده ای از کاربران معتقدند که ماندن دانش آموزان در خانه سبب افسردگی آنان می شود و باید با ویروس کرونا برای روزهای زیادی کنار آمد. همچنین امکان درس خواندن بصورت آنلاین برای همه فراهم نیست. به گفته بسیاری از کاربران، دانش آموزان این بیماری را بخوبی درک کرده اند و حواسشان به خودشان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала