حواشی انتشار تصویر زن بدون حجاب در انیمیشن ایرانی +عکس

© Photo / Dolce&Gabannaحجاب ، بهانه مبارزه برای حقوق زنان
حجاب ، بهانه مبارزه برای حقوق زنان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصویر مادر ایرانی در خانه بدون حجاب در انیمیشنی در شبکه پویا با واکنش‌های متفاوت کاربران مواجه شده است!

به گزارش اسپوتنیک، سریال پویانمایی "بچه‌های ساختمان گل‌ها" چند سالی‌ست از شبکه پویا تلویزیون ایران برای خردسالان پخش می‌شود و داستان آن درباره‌ی دختربچه‌ای به نام حسنا است. یکی از نکات این پویانمایی که تاکنون در هیچ انیمیشن ایرانی دیگری دیده نشده بود این بود که مادر حسنا در حضور محارم بدون حجاب است که این موضوع با نظرات موافق و مخالف بسیاری همراه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

اختلاف نظر کاربران در این‌باره باعث شد که محمد سرشار مدیر شبکه کودک درباره حواشی این سریال انیمیشنی توضیح دهد. وی در توئیتر نوشت: «این سریال یکی از سریال‌های ایرانی بسیار موفق در زمینه آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی به خردسالان زیر ۶ سال است. نمایش زن بدون حجاب در کنار محارم براساس استفتا بوده و گزارش‌های خانواده‌ها نشان می‌دهد حسنا کوچولو توانسته یک شخصیت محبوب برای خردسالان باشد.»

کاربرانی این عمل را در راستای سند ۲۰۳۰ تلقی کردند و عنوان می‌کنند چگونه تلویزیون ایران ‌که سر خاله قورباغه حجاب می‌کرد اکنون از سر یک زن حجاب برداشته است!؟ کاربرانی آن را واقعیتی می‌دانند که باید کودکان درباره آن بدانند تا پارادوکس‌های دوران کودکی آنها برای فرزندانشان تکرار نشود.

View this post on Instagram

A post shared by درد معاصر (@omidmarandi) on

برخی با تایید این اتفاق آن را کاملا انقلابی و تربیت محور و یک الگوی عملی برای خانواده‌ها می‌دانند که قصد دارد عاطفه درون خانواده را برای کودکان مجسم کند اما برخی دیگر آن را حمله به سنت‌های ایران و نفوذ افکار غربگرایانه در این سریال می‌دانند.

View this post on Instagram

A post shared by علی کشاورز باحقیقت (@ali.k.bh) on

کاربرانی نیز با تمسخر عنوان می‌کنند پس تکلیف مردهایی که با موی خانم سریال انیمیشنی تحریک می‌شود چه می‌شود و یا آیا پس از این باید منتظر زوج‌های هنرمند بدون حجاب هم باشیم؟!‌

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала