بهترین ویتامین برای سلامت مو

© Depositphotos.com / Puhhhaبهترین ویتامین برای سلامت مو
بهترین ویتامین برای سلامت مو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان روسی، بهترین ویتامین ها و مواد غذایی برای جلوگیری از ریزش مو و سلامت آن را معرفی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، متخصص پوست در روسیه آندری زادورنوف در خصوص سلامت مو در مقاله ای چنین نوشت: شما نمی توانید موهای خود را ضخیم تر کنید یا کاری کنید که سریعتر رشد کنند ین یک مورد ژنتیک است. اما می توانید به خود کمک کرده و از شر سفیدی زودرس ، شوره یا ریزش مو خلاص شوید. یکی از راه ها افزودن ویتامین های زیبایی به رژیم غذایی است.

An Avocado & A Lemon - اسپوتنیک ایران
خواص مصرف يک عدد آواکادو در روز

مو مانند ناخن زائده ای از پوست است. ناخن و مو نزدیک به اپیدرم هستند، یعنی به بالاترین لایه پوست چسبیده اند. به عنوان مثال ، مشکلات مو ، ریزش شدید مو ، اغلب یک بیماری مستقل نیستند ، اما نشانه ای از  یک خطر در بدن است: به عنوان مثال، سطح هورمون بدن تغییر پیدا کرده است. استرس زیادی وجود دارد. کم خونی ، مشکلات سیستم ایمنی بدن که منجر به کمبود پروتئین و کمبود ویتامین می شود. برای سلامت مو پیش از هر چیز ویتامین دی مهم است.
ویتامین آفتاب یا ویتامین دی
ویتامین D تأثیر مستقیم در رشد مو دارد. ویتامین دی باعث می شود که ترشح تیروکسین، هورمون تیروئید را تسریع می کند و رشد مو را تسریع می کند. علاوه بر این، ویتامین دی احتمال ابتلا به دیابت نوع یک را کاهش می دهد که منجر به ریزش مو نیز می شود.
وی ادامه داد: شما می توانید برای دریافت ویتامین D را به طور مرتب در معرض آفتاب قرار بگیرید- حداقل 20 دقیقه در روز. تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش ، یک پروتئینامین در پوست ایجاد می شود که سپس به D3 (کلسیفرول) تبدیل می شود. اگر این فرصت را ندارید باید رژیم خود را تنظیم کنید.
در حالت ایده آل ، روزانه 10 میلی گرم ویتامین D در رژیم غذایی خود قرار بدهید. منبع ویتامین دی شاه ماهی آتلانتیک (25 میلی گرم در 100 گرم) ، ماهی قزل آلا (12 میلی گرم) یا زرده تخم مرغ (7/7 میلی گرم) می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала