مفیدترین روش پختن سيب زمینی

© Photo / Kevin Aboschمفیدترین روش پختن سيب زمینی
مفیدترین روش پختن سيب زمینی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چگونه سیب زمینی ها را طبخ کنید تا آنها کالری اضافی را جذب نکنند و مواد مفید را حفظ کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ایرینا لیزون ، متخصص تغذیه در مقاله اي نوشت که چگونه سیب زمینی ها را طبخ کنید تا آنها کالری اضافی را جذب نکنند و مواد مفید را حفظ کنند.

An Avocado & A Lemon - اسپوتنیک ایران
خواص مصرف يک عدد آواکادو در روز

سیب زمینی به طور سنتی در روسیه محبوب است. سیب زمینی به خودی خود محصولی مضر نیست، مصرف متوسط ​​آن در هفته در صورت عدم وجود داروهای منع مصرف پزشکی نمی تواند به سلامتی آسیب برساند. نکته دیگر این است که این محصول کالری بالایی دارد.

وی گفت: "مردم به دلیل داشتن نشاسته و کالری زیاد از خوردن سیب زمینی امتناع می کنند. سیب زمینی نیز حاوی مقادیر نسبتاً زیادی از نشاسته مقاوم است، اما این یک نوع مفید نشاسته است. در عین حال مفید بودن پخت سیب زمینی، بسیار به روش تهیه بستگی دارد".

از فواید سیب‌زمینی وجود ویتامین cو ویتامین b۶ بوده و برای سلامتی بسیار مفید است. یک سیب‌زمینی پخته شده کوچک ۱۲۹ کالری دارد که برای مدت طولانی می تواند شما را سیر نگه دارد.
بهترین روش پخت سیب زمینی تنوری است که با پوست پخته شود و به ان اویشن و سبزیجات به عنوان طمع دهنده زده شده باشد.

این متخصص تغذیه توضیح داد: "مرغوب ترین غذای سیب زمینی با کالری بالا پس از سرخ شدن به دست می آید. سیب زمینی سرخ شده مضرترین گزینه است. سیب زمینی پوره کلاسیک نیز دارای شاخص گلیسمی بالایی است. و اگر روغن را به سیب زمینی های پوره اضافه کنید ، بسیار کالری خواهد شد."

به گفته وی، شما می توانید سیب زمینی ها را گریل کنید تا ضمن حفظ مواد مفید ، کالری نسبتاً کمی نیز داشته باشد.

ایرینا لیزون توضیح داد: "کم کالری و مفیدترین گزینه سیب زمینی جوان است که با پوست پخته شده و خورده می شود. پوست و لایه زیر پوست چنین سیب زمینی حاوی تعدادی آنتی اکسیدان مفید است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала