انتقادات تند کاربران به کنکور با خبر خودکشی دانش‌آموز ممتاز تهرانی +عکس

© Depositphotos.com / AlexLipaخودکشی در بین نوجوانان
خودکشی در بین نوجوانان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقدام به خودکشی پسر ۱۹ ساله‌ای که برای موفقیت در کنکور ریاضی همه‌ی تلاشش را کرده بود اما پس از کنکور به دلیل اینکه کنکور را خوب نداده بود و تصمیم به خودکشی گرفت با واکنش‌های گسترده کاربران همراه شد.

به گزارش اسپوتنیک، دانش‌آموز ممتاز تهرانی که یک سال خودش را در خانه حبس کرده بود و برای قبولی در رشته مورد علاقه‌اش در کنکور ریاضی درس می‌خواند پس از بازگشت از جلسه‌ی کنکور به دلیل اینکه نتوانسته بود سوالات آزمون را آنطور که انتظار داشت پاسخ دهد به پشت‌بام خانه می‌رود و خود را از ساختمان چهار طبقه به پایین می‌اندازد. خبر این خودکشی با موجی از واکنش‌ها و انتقادات کاربران به برگزاری کنکور و سطح سوالات طرح شده کنکور امسال در صفحات اجتماعی به راه افتاد.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

کاربران بسیاری ضمن ابراز تأسف عنوان می‌کنند این اولین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و شاهد موارد زیادی بوده‌اند که داوطلبان کنکوری بخاطر ترس از قبول نشدن و عواقب آن دست به رفتارهای غیرمنطقی می‌زنند. این کاربران معتقدند مسئولانی که با کنکور و برگزاری آن موافقت می‌کنند و همین‌طور کسانی که سوالات غیراستاندارد طرح می‌کنند باید پاسخگوی این اتفاق باشند. کاربران فراوانی با گزینش، انتخاب‌های ناعادلانه و نحوه‌ی پذیرش دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه بسیار مخالف هستند و آن را بازی با سرنوشت جوانان می‌دانند و معتقدند کشور ایران نیز باید همانند سایر کشورها راه ادامه تحصیل را آزاد بگذارد و غول کنکور را از میان راه متقاضیان ادامه تحصیل بردارد.

View this post on Instagram

A post shared by کنکور | konkoor (@konkoorkala) on

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند بهتر این بود که تحصیل هم مانند سربازی اجباری و رایگان باشد تا جوانان تاوان این سیاست‌های سختگیرانه و نسنجیده و معیارهای سطحی برای پذیرش را نمی‌دادند. برخی نیز معتقدند این اتفاقات به دلیل سخت‌گیری‌های خانواده‌ها می‌باشد‌ و باید در جامعه فرهنگ‌ سازی شود و همه‌ی زندگی را در قالب موفقیت در کنکور به جوانان آموزش ندهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала