دنیا به سمت مهارت پیش می رود نه مدرک +ویدئو

© Photo / IRNAتوسعه همکاری های علمی و فن آوری ایران با روسیه
توسعه همکاری های علمی و فن آوری ایران با روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وقتی توسط معاون رئیس جمهور ایران به طور علنی بیان می شود که مدرک تنها دیگر به کار نمی آید!

به گزارش اسپوتنیک، در یک مصاحبه تلویزیونی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سورنا ستاری، به جوانان توصیه کرده است تا کاری را که دوست دارند انجام دهند و عمر خود را برای گرفتن مدرکِ تنها تلف نکنند.

View this post on Instagram

A post shared by تلفیقی از هنر و زیبائی (@talfighi_az_honar) on

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، مدرک تنها هیچ دردی از دردهای مملکت را درمان نمی کند و فقط جوانان بهترین سال های عمر خود را بیهوده و بدون علاقه سپری می کنند.

View this post on Instagram

A post shared by مسعود فاطمی (@masoud_fatemi_2454) on

او همچنین اضافه کرد که اگر جوانان فقط بواسطه گرفتن مدرک رشته ای را بخوانند بزرگترین اشتباه زندگیشان را کرده اند. مهم نیست که جوانان در رشته مهندسی، پزشکی، روانشناسی یا هر رشته دیگر درس می خوانند، بلکه مهم این است که رشته خود را دوست داشته باشند و با علاقه دنبال کنند.

آنان باید رشته ای را انتخاب کنند که بواسطه آن می خواهند در زندگی خود ریسک کنند. به گفته معاون علمی رئیس جمهور، ایران نیازمند دانشجویانی است که از همان ترم اولی که وارد دانشگاه می شوند، به فکر کارآفرینی در رشته خود باشند و بواسطه آن ده ها نفر دیگر را بر سر کار ببرند.

بسیاری از کاربران معتقدند که نه تنها ایران بلکه دنیا به سمت مهارت پیش می رود و دیگر مدرک تنها در هیچ کجای دنیا چیز مهمی نمی باشد بلکه تخصص و مهارت حتی بدون مدرک حرف اول را می زند. عده ای از کاربران که سال های زیادی را صرف درس خواندن در رشته ای کردند که والدین آنها و جامعه دوست داشتند از این کار پشیمانند و به جوانان پیشنهاد می کنند که همه چیز در دانشگاه خلاصه نمی شود و بیشتر کارآفرینان مطرح و موفق دنیا از دانشگاه اخراج شده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала