شگفتی کاربران از افزایش ارزش شرکت اپل +عکس

© AP Photo / Vincent Yuطراح اپل در فکر طراحی جامایع دستشویی
طراح اپل در فکر طراحی جامایع دستشویی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، ارزش شرکت اپل به بیش از ۲ تریلیون دلار رسید.

به گزارش اسپوتنیک، ‏به تازگی خبری مبنی بر افزایش ارزش شرکت اپل به بیش از دو تریلیون دلار منتشر شده است که افزایش سهامی بالغ بر ۶۰ درصد را تجربه کرده است.

View this post on Instagram

A post shared by AppleJobs | اپل‌جابز (@apple__jobs) on

معنی این رقم این است که ارزشی در حدود هفت برابر کل ارزش بازار بورس و دهها برابر بیشتر نسبت به درآمد سالانه نفت ایران دارد و این آمار کاربران را شگفت زده کرده است.
View this post on Instagram

A post shared by faceit.ir (@faceit_mag) on

این در حالی که است که ارزش سهام های شرکت های مختلف در بورس به علت شیوع ویروس کرونا شرایط مناسبی ندارد اما ارزش هر یک سهام اپل به 467.77 دلاری رسیده است. گفته شده است که اپل به عنوان اولین شرکت سهامی عامی آمریکا شناخته شده است که به چنین جایگاهی رسیده است. 

جالب است بدانید که این رکورد تنها ساعتی بعد با کاهش همراه بود و به ارزش 462.83 دلار رسید اما برای اپل رکوردی تازه را رقم زد. به واسطه کاهش مجدد، ارزش سهام اپل از 2 تریلیون دلار به 1.98 تریلیون دلار رسید.
 گفته شده است که ارزش بازار اپل در یک روز به اندازه ارزش بازار شرکت بزرگ نفتی اکسان موبیل بالا رفت.
View this post on Instagram

A post shared by کامپیوتر مرکزی (@markazico) on

⁠⁣استیو وزنیاکیکی از یکی از بنیانگذاران اپل معتقد است که شگفتی بعدی در دنیای فناوری را تسلا معرفی خواهد کرد، نه اپل. ⁣⁣وزنیاک در هنگام ذکر نام شرکت هایی که دنیا را تغییر داده اند، به تسلا، ⁣گوگل، فیسبوک، اپل و مایکروسافت اشاره می کند و خاطر نشان می کند که ⁣بنیانگذاران این شرکت ها افرادی جوان بوده اند و هیچکدام به کسب و کارهای ⁣بزرگ وابسته نبوده اند. ⁣اپل در حال حاضر یک کمپانی بزرگ است که از بالاترین ارزش برخوردار است و ⁣بیشترین نقدینگی را که معادل 286 میلیارد دلار است دارا می باشد اما با ⁣این وجود وزنیاک اعتقاد ندارد که نوآوری بعدی دنیای تکنولوژی را از این ⁣⁣کمپانی شاهد خواهیم بود.

به گفته بسیاری از کاربران، دنیای مدرن جایست که علم، اقتصاد را مدیریت میکند و پول در انسان هاست و نه منابع خدادادی که محدود هستند. به گفته کاربران، نخبگان سرمایه واقعی دنیا هستند و افراد باید بر روی خودشان سرمایه گذاری کنند.

View this post on Instagram

A post shared by Apple Nazar | اپل نظر (@applenazar.ir) on

بسیاری از کاربران با تحسین شرکت اپل معتقدند که بیشتر استارت آپ های بزرگ دنیا با سرمایه ناچیز و مبنی بر تلاش و علم شکل گرفته اند و به موفقیت های بزرگ دست یافتند. عد ای از کاربران نیز خواهان خرید سهام این شرکت در بورس آمریکا هستند اما گفته شده است که ایرانی ها بطور مستقیم نمی توانند این سهام را خریداری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала