پروتئين بار ها را هرگز نخوريد

© Fotolia / Jovannigپروتئين بار ها را هرگز نخوريد
پروتئين بار ها را هرگز نخوريد   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری افراد پروتئین بار تبلیغ شده را تقریباً شبیه به یک داروي لاغري می دانند، اما ترکیب آنها چندان هم مفيد است.

به گزارش اسپوتنیک، زینیدا مدودوا، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات مواد غذایی سالم، متخصص تغذیه معتقد است که برخي غذاها که به اشتباه به عنوان خوراکي مفید خوانده می شوند، می توانند به بدن آسیب برساند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بسیاری افراد پروتئین بار تبلیغ شده را تقریباً شبیه به یک داروي لاغري می دانند، اما ترکیب آنها چندان هم مفيد است. این پروتئين بار ها شامل مواد فرآوری شده غلات، مقادیر زیادی قند یا جایگزین های قند است. علاوه بر این، این خوراکي ها حاوي ترکیب توت خشک ، آجیل یا دانه است. این پروتئين بارها به دلیل داشتن قند زیاد و کربوهیدرات های سریع هضم، برای عادت های غذایی سالم مناسب نیستند.

با خوردن اين پروتئين بارها انسولین خیلی سریع در بدن تولید می شود و این باعث سرعت بخشيدن به متابولیسم بدن می شود. کسی که یک پروتئين بار خورده است به سرعت انرژی می گیرد، اما به سرعت آن را از دست می دهد.

از نوشیدنی های ورزشی با ویتامین ها خودداری کنید. آنها حاوی مقدار زیادی گلوکز و فروکتوز هستند و همانند کوکا کولا هستند.  مصرف بیش از حد فروکتوز می تواند منجر به مشکلات روده و حتی سرطان شود. می توانید چنین نوشیدنی ها را با آب ساده جایگزین کنید.

این متخصص تغذیه در خصوص ماست هاي ميوه اي گفت: "این مواد حاوی مواد افزودنی قند و پوره اي از یک محصول بسیار فرآوری شده هستند که حاوی مقدار زیادی قند است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала