در ایران نیز افراد بدون ماسک جریمه می‌شوند +عکس، ویدئو

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر جدید ترین اظهارنظر درباره ضرورت زدن ماسک بهداشتی در شرایط فعلی
جدید ترین اظهارنظر درباره ضرورت زدن ماسک بهداشتی در شرایط فعلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جامعه پزشکی، مسئولان و برخی از شهروندان با برنامه دولت ایران در رابطه با جریمه افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند موافق هستند!

به گزارش اسپوتنیک، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در یک گفتگوی خبری از اقدام دولت برای جریمه افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و موافقت سازمان نظام پزشکی در این‌باره گفت و عنوان کرد کمیته انتظامی ستاد ملی کرونا و شورای امنیت ملی در حال تدوین دستورالعمل اجرایی این اقدام است.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

وی عنوان کرد: «در کشور باید مکانیزم و زیرساخت عملی وجود داشته باشد که اگر فردی به قانون تمکین نکرد، جریمه شود، اکنون چنین مکانیزمی وجود ندارد و اگر فردی ماسک نزد چه کسی می‌تواند جلوی او را بگیرد یا با او برخورد کند. همچنین این پروتکل فقط مربوط به ماسک نزدن نیست و همه ضوابط پروتکل بهداشتی از جمله برگزاری تجمعات، عروسی‌ها و عزاداری‌ها را نیز شامل می‌شود.»

View this post on Instagram

A post shared by خبرگزاری صدا و سیما (@iribnews.ir) on

بسیاری از کاربرانی که از عدم رعایت موارد بهداشتی توسط برخی از شهروندان و بی‌توجهی آنها به این قبیل مسائل گلایه دارند معتقدند همه‌ی افراد باید در محیط‌های سرپوشیده ماسک بزنند و اگر هستند افرادی که بدون ماسک از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند باید توسط شهرداری جریمه شود. این کاربران عنوان می‌کنند بسیاری از مردم، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند به همین دلیل تاکید می‌شود که افراد تا حد ممکن از حضور در تجمعات پرهیز کنند و اما اگر در مکان‌های عمومی حضور پیدا می‌کنند حتی الامکان از ماسک استفاده کنند تا سلامتی خود و دیگران را به خطر نیندازند.

View this post on Instagram

A post shared by بازار نیازمندی های شاهرود (@bazar_niazmandiha) on

برخی از کاربران اما عدم بی‌توجهی برخی شهروندان در رعایت مسائل بهداشتی را دلیل کم کاری دولت و مسئولان می‌دانند و معتقدند زمینه‌ و امکانات تمام این موارد به عهده دولت می‌باشد چراکه برخی حتی توانایی مالی تهیه ماسک برای چندین بار استفاده در روز را ندارند؛ و یا در موارد دیگر همچون ممنوع کردن تجمعات با عناوین مختلف و در روزهای آتی مراسمات عزاداری محرم را متذکر می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала