افزایش صف مهریه با بالا رفتن قیمت سکه +ویدئو

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر قیمت سکه در ایران واقعی تر می شود
قیمت سکه در ایران واقعی تر می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قابل توجه آقایان: مهریه هم گرفتنی و هم دادنی است!

به گزارش اسپوتنیک، صف اجرای احکام مهریه با سکه ۱۰ میلیون تومانی عنوان بسیاری از ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی است.

View this post on Instagram

. ‌. اینجا صف مرغ و گوشت نیست، صف مهریه است ! . سقف ۱۱۰ سکه هم با توجه به افزایش چند برابری قیمت سکه، نتونسته جلوی برخی کاسبی‌ها رو در ازدواج بگیره😕‌‌ . گرانی و نبودن رفاه مالی حتی در حد نرمال یک زندگی عادی باعث شده خیلی از زندگی ها از هم متلاشی بشه و نتیجش این بشه که نتونن با هم زندگی کنن و کارشون به دادگاه و درخواست مهریه بکشه ،حال اینکه جوونامون چه گناهی کردن با این اوضاع بد اقتصادی و برشکستگی و بی کاری توان اداره زندگی رو ندارن و جروبحث و دغدغه فکری آرامشو از زندگیا می گیره و زن و مرد به ته خط میرسن و به دادگاه مراجعه میکنن زن هم مطالبه حقشو میکنه که همون مهریه است که الان از توان خیلی ها خارجه که مهریه پرداخت کنند😔😔😔😔 ‌‌. @lorestanihaofficial . @khoram30tii_31 . @lorbanoye_zagros31 _________________________________ ‌‌ #ازدواج #طلاق #مهریه #صف_مهریه #دفتر_ازدواج #دفتر_طلاق #قیمت_سکه #مهریه_زن #مهریه_سنگین #کرونا #مهریه_عندالمطالبه #مهریه_زندان #دادگستری #دادسرا #دادسرای_خانواده #بورس #دلار #سکه #طلا ▫️

A post shared by khoram30ti (@dokhtare.lor.officiall) on

این ویدئوها از صف شلوغ اجرای مهریه در دادگاه‌های خانواده گرفته شده است و بسیار خبرساز شده است.
گفته شده است که محدودیت سقف ۱۱۰ سکه هم با توجه به افزایش چند برابری قیمت سکه، نتوانست جلوی برخی کاسبی‌ها در ازدواج را بگیرد. 

البته بعضی از افراد به خاطر عدم شانس در ازدواج و ناموفق بودن آن به گرفتن مهریه خود روی آوردند تا بتوانند با آن زندگی جدیدی را آغاز نمایند.

گروهی از کاربران معتقدند که زنان برای گرفتن حقوق خود همیشه باید سختی تحمل کنند و این صف ها و عدم پاسخ درست در مورد حق و حقوق خود در قسمت های دیگر جامعه نیز دیده می شود.

عده ای از کاربران وجود قوانین ناکارآمد ازدواج در ایران را سبب ایجاد چنین صف هایی می داند. به گفته آنها مهریه در حال حاضر نه تنها ضامن خوشبختی نیست بلکه سبب ایجاد اختلاف نیز شده است. حال آنکه عده ای دیگر از کاربران عدم تفکر دامادها را قبل از ازدواج مقصر این صف ها می داند چرا که وقتی فردی درآمد کمی دارد نباید مهریه های سنگین را قبول کند که از عهده پرداخت آن خارج است.
View this post on Instagram

A post shared by وکیل دادگستری و مشاور حقوقی (@rs.hoseinpor1360) on

بعضی از کاربرا نشرایط را اینگونه تحلیل کردند که گرانی و نبود رفاه مالی حتی در حد یک زندگی نرمال  باعث شده است تا خیلی از زندگی ها از هم متلاشی شود. بنابراین کار این زوج ها به دادگاه و درخواست مهریه می کشدو زن هم مطالبه حق خود را که همان مهریه است می کند. در حال حاضر به دلیل گرانی سکه، پرداخت مهریه های کم نیز از توان بسیاری از مردم خارج است. به گفته گروهی از کاربران، پسران با دیدن این صف ها دیگر تمایل کمتری به ازدواج دارند و همین امر سبب افزایش فساد در جامعه می شود. برای تشویق جوانان به ازدواج باید این صف ها توسط دولت آنالیز و سپس حل و فصل شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала