حضور یک فوتبالیست بانو برای نخستین بار در تیم فوتبال مردان هلند +عکس

© Fotolia / steevy84عکس های نایاب از حضور زنان ایرانی در استادیوم فوتبال
عکس های نایاب از حضور زنان ایرانی در استادیوم فوتبال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک بانوی ۱۹ ساله اجازه یافت تا در تیم فوتبال هلند توپ بزند!

به گزارش اسپوتنیک، مسئولان فوتبال در لیگ ۴ هلند اجازه دادند که یک بانوی ۱۹ ساله برای نخستین ‌بار در تاریخ فوتبال هلند در تیم مردان حضور پیدا کرده و توپ بزند.

View this post on Instagram

A post shared by Sozialdemokratisch (@sozialdemokratisch.ch) on

گفته شده است که نام این بانوی 19 ساله و جوان، الن فوکما می باشد.
همچنین فدراسیون فوتبال هلند قصد دارد تا به صورت آزمایشی تیم‌های مشترک زنان و مردان را در لیگ‌های پایین تر بررسی کند تا در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح در لیگ‌های بالاتر اجرا شود.

View this post on Instagram

A post shared by ᴅᴇᴘᴏʀᴛᴇ ᴛᴏᴛᴀʟ (ᴅᴇsᴅᴇ🏡) (@_deportetotal) on

در قوانین فدراسیون فوتبال هلند اینگونه ذکر شده است که زنان تنها تا سن 18 سالگی می‌توانند در تیم‌های مردانه فوتبال بازی کنند و این اتفاق بای نخستین بار در تاریخ فوتبال هلند رخ داده که که یک زن ۱۹ ساله به عضویت یک تیم مردان درمی‌آید و می‌تواند در کنار آن‌ها به میدان رود.
الن فوکیما درباره حضور خود در تیم مردان گفته است که این یک تصمیم بسیار خوب بود. من از سن ۵ سالگی در کنار این بازیکنان هستم و قطعا اگر نمی‌توانستم ادامه دهم ناراحت می‌شدم. با یک چالش بزرگ مواجه شده‌ام. باید توانایی‌ام را نشان دهم. نمی‌دانم که آینده چه خواهد شد اما فعلا از وضعیت راضی و خوشحال هستم. می‌خواهم که از این تجربه بی‌نظیر نهایت استفاده را ببرم.

View this post on Instagram

A post shared by HeraldoEdoMex (@heraldoedomex) on

کاربران بسیاری نسبت به این حرکت که می تواند شروع کننده یک اتفاق بزرگ در فوتبال باشد، واکنش های مثبت و منفی خود را نشان دادند.

View this post on Instagram

A post shared by Editorial Fútbol (@editorialfutbol) on

بعضی از کاربران معتقدند که این آزمایش که بانویی در تیم مردان بازی کند قطعا با شکست مواجه می شود چرا که فیزیک بدنی زنان و مردان با هم متفاوت است و در سطح هم نمی باشد. این دسته از کاربران معتقدند که به دلیل آسیب پذیر بودن جنس زن از نظر بدنی این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد و اگر رخ دهد به ضرر زنان می باشد. در مقابل گروهی از کاربران بر این عقیده هستند که بازی کردن زنان در تیم فوتبال مردان سبب قوی تر شدن بازی زنان که تقریبا 7 دهه از مردان عقب تر است، می شود. این دسته از کاربران عنوان کردند که فوتبال صرفا به داشتن عضلات قوی وابسته نیست و مجموعه ای از سرعت، دقت و مهارت می باشد و برای همین زنان و مردان می توانند در کنار هم در این ورزش بازی کنند. گروهی دیگر از کاربران نیز عنوان کردند که تساوی و حقوق برابر میان زن و مرد صرفا کنار هم بودن نیست و در این گونه از موارد در حق زنان اجحاف می شود چرا که همبازی شدن زنان و مردان به ضرر بانوان تمام خواهد شد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала