هشتگ به ظاهر در واکنش به توصیف عجیب خبر نیمروزی از اوباما +ویدئو، عکس

© REUTERS / Fabrizio BenschБывший президент США Барак Обама
Бывший президент США Барак Обама  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گوینده خبر ۱۴ تلویزیون ایران، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را "رئیس جمهور به ظاهر سیاه‌پوست" خواند و موجی از واکنش‌ها و انتقادات کاربران در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد.

به گزارش اسپوتنیک، بخش خبری نیمروزی شبکه یک تلویزیون ایران دهم مرداد ماه ۹۹ گزارشی از مراسم خاکسپاری جان لوئیس، از رهبران سیاه‌پوست آمریکا، که باراک اوباما در آن سخنرانی کرده بود را پخش کرد و در آن باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را با عنوان رئیس جمهور به ظاهر سیاه‌پوست خواند و گفت او برای به دست آوردن دل سیاه‌پوستان معترض آمریکا به این مراسم رفته بود اما به بی‌عدالتی و تبعیض ساختاری حاکم در آمریکا اشاره‌ای نکرد. این اتفاق با واکنش‌های انتقادی بسیاری از کاربران به تلویزیون ایران همراه شد و هشتگ "به ظاهر" در توئیتر به راه افتاد.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

با شدت گرفتن واکنش‌ها سردبیر بخش خبری ساعت ۱۴ صداوسیمای ایران در پاسخ به حواشی پیش آمده در فضای مجازی گفت: «منظور از عبارت "رئیس‌جمهور ‌به‌ ظاهر سیاه‌پوست آمریکا" این بود که آقای اوباما فقط ظاهرش سیاه‌پوست است، اما مدافع حقوق سیاهان آمریکا نیست که به ‌علت سهو در نگارش خبر، دچار کژتابی شد و برخی مخاطبان آن را به‌گونه‌ای دیگر برداشت کردند؛ لذا بابت این سهوقلم از مخاطبان عزیز و فهیم عذرخواهی می‌شود.»

View this post on Instagram

A post shared by توییت خوانی (@twitter.geram) on

کاربران توئیتری معتقدند وقتی رسانه ملی افراد با تجربه را به خاطر سلیقه شخصی حذف می‌کند و با حضور افراد غیرحرفه‌ای و چنین ضعف‌هایی، خود را بیشتر از پیش به جامعه می‌شناسد بدون مخاطب خواهد ماند. کاربران عنوان می‌کنند با چنین توصیفی برای اوباما، احتمالا ترامپ را هم رئیس‌جمهور به‌ ظاهر سفیدپوست می‌خوانند.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

برخی نیز با کنایه عنوان می‌کنند که "رئیس‌جمهور به ظاهر سیاه‌پوست" که چیزی نیست، ما خودمان رئیس‌جمهور به ظاهر روحانی، دانشگاه به ظاهر آزاد، بانکداری به ظاهر اسلامی، مبانی به ظاهر قانون اساسی و ... داریم!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала